تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
8

افزایش ۱۸ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای استان

  • کد خبر : 5838
  • 07 آبان 1402 - 7:48
افزایش ۱۸ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای استان

به گزارش پارتیان امروز ؛ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش دارد. سرهنگ «رحمان اسپیدکار» در گفت و گو با ایرنا با بیان این که در […]

به گزارش پارتیان امروز ؛ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش دارد. سرهنگ «رحمان اسپیدکار» در گفت و گو با ایرنا با بیان این که در نیمه نخست امسال وقوع ۱۱۶ فقره تصادف در جاده های استان منجر به فوت ۱۳۴ نفر شد، اظهار کرد: در این مدت، شمار تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش یافت. وی افزود: در این مدت هزار و ۷۳ فقره تصادف منجر به جرح در جاده های استان ثبت شده است که در این حوادث هزار و ۳۹۷ نفر مصدوم شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت در مجموع ۲ هزار و ۳۴۹ فقره تصادف در جاده های استان رخ داد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش دارد.

وی گفت: ۲۱ درصد از متوفیان تصادفات جاده ای استان معادل ۲۸ نفر مربوط به راکبان موتورسیکلت و ۱۰ درصد از آن معادل ۱۴ نفر مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ «اسپیدکار» با اشاره به این که هزار و ۷۶۳ مورد از تصادفات مربوط به سواری هاست، اظهارکرد: واژگونی خودرو ۶۴۸ مورد از تصادفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.

وی درباره علت تصادفات در جاده های استان یادآور شد: عدم توجه به جلو، علت ۳۵ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده و ۱۴ درصد از تصادفات به علت سرعت غیرمجاز و ۱۳ درصد به علت تجاوز به چپ به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی درباره حوادث رانندگی در  محور بجنورد – جنگل گلستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ نفر در تصادفات مسیر چمن بید – جنگل گلستان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: تصادفات در مسیر چمن بید – آشخانه هم ۱۰ نفر قربانی داشت که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش دارد.

سرهنگ «اسپیدکار» با اشاره به شمار قربانیان حوادث رانندگی در مسیر بجنورد -اسفراین افزود: در این محور ۹ نفر در تصادفات جاده ای جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد افزایش دارد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=5838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰