تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3

بارش باران در ۹۹ درصد ایستگاه های استان خراسان شمالی

  • کد خبر : 7256
  • 16 اردیبهشت 1403 - 13:41
بارش باران در ۹۹ درصد ایستگاه های استان خراسان شمالی
مدیر کل هواشناسی استان خراسان شمالی گفت: پیرو هشدار زرد صادر شده در مورخ چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه برای فعالیت سامانه بارشی نیز تقویت سامانه، در روز جمعه هشدار نارنجی صادر شد.

به گزارش پارتیان امروز، مدیر کل هواشناسی استان خراسان شمالی گفت: پیرو هشدار زرد صادر شده در مورخ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای فعالیت سامانه بارشی نیز تقویت سامانه، در روز جمعه هشدار نارنجی صادر شد.

وی افزود: از روز جمعه بعد از ظهر بارش های بسیار خوبی را در سطح استان شاهد بودیم که اوج آن روز شنبه صبح در استان رخ داد.

نوربخش داداشی افزود: از ۹۹ درصد ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، بیشترین بارش ها از ایستگاههای باران سنجی روستای کلات اسفراین با ۳۶ میلیمتر، سنخواست ۳۳ میلیمتر، زیدر در شمال شیروان و چناران شهر بجنورد با حدود ۳۰ میلیمتر گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: ادامه بارش های بهاری به صورت متناوب تا پایان هفته در استان انتظار داریم که طی این مدت برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه شب و پنجشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی می کنیم که فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبارورعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. وزش باد لحظه ای شدید در این هفته نیز مورد انتظار خواهد بود.

شایان ذکر است میانگین بارندگی استان در سال ۱۴۰۳ تاکنون ۶۹/۹ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=7256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰