تاریخ : سه شنبه, ۲۷ آبان , ۱۴۰۴ 28 جماد أول 1447 Tuesday, 18 November , 2025
23

تأمین اجتماعی در مسیر تحول: از پرداخت بدهی‌ها تا ارائه خدمات غیرحضوری

  • کد خبر : 9787
  • 24 تیر 1404 - 22:26
تأمین اجتماعی در مسیر تحول: از پرداخت بدهی‌ها تا ارائه خدمات غیرحضوری
با تخصیص اعتبار ۱۸۵ هزار میلیارد تومانی دولت، سازمان تأمین اجتماعی گام‌های مهمی در جهت رفع مشکلات مالی و ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان برداشته است. هوشمندسازی خدمات نیز نقش بسزایی در کاهش مراجعات حضوری داشته است.

به گزارش «پارتیان امروز»، در نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی، مدیرکل تأمین اجتماعی با تشریح عملکرد این سازمان، از پرداخت تمامی معوقات حقوق بازنشستگان تا پایان سال گذشته خبر داد.

وی همچنین از افزایش تسهیلات بازنشستگان به ۵۰ میلیون تومان خبر داد که در راستای حمایت از معیشت این قشر انجام شده است.

جواد یزدانی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۸۵ هزار میلیارد تومانی دولت برای جبران مطالبات گذشته سازمان، اعلام کرد که بخش زیادی از مشکلات مالی این سازمان برطرف شده است.

وی همچنین از افزایش ۴۵ درصدی حقوق حداقل‌بگیران از اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت که تنها معوقه باقی‌مانده مربوط به حقوق فروردین‌ماه است که به‌زودی پرداخت خواهد شد.

با این حال، یزدانی به چالش‌های پیش روی سازمان نیز اشاره کرد و گفت که یکی از بحرانی‌ترین مسائل، موضوع بیمه کارگران ساختمانی است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۴ هزار نفر از کارگران ساختمانی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و لازم است اطلاعات کارگران مشمول پالایش شود تا منابع و خدمات به درستی توزیع شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در راستای هوشمندسازی خدمات این سازمان اشاره کرد و گفت که با حذف ۱۷۰ میلیون مراجعه فیزیکی، گام بزرگی در جهت تسهیل ارائه خدمات به مردم برداشته شده است.

وی همچنین از افزایش سرویس‌های غیرحضوری تأمین اجتماعی از ۶۲ به ۶۷ مورد خبر داد.

به گفته یزدانی، در حال حاضر تمامی فرآیندهای مربوط به ارسال لیست و حق بیمه از طریق سامانه هوشمند در اختیار کارفرمایان قرار دارد و آن‌ها می‌توانند به صورت غیرحضوری این امور را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=9787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰