تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
11

تاکید امام جمعه درق بر رفع آسیب های اجتماعی / انتقاد از عدم استقرار ادارات دولتی در شهرستان گرمه

  • کد خبر : 2270
  • 21 مرداد 1401 - 18:06
تاکید امام جمعه درق بر رفع آسیب های اجتماعی / انتقاد از عدم استقرار ادارات دولتی در شهرستان گرمه
پارتیان امروز-امام جمعه درق در نشست با مدیر پایگاه خبری تحلیلی پارتیان امروز که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود بر اهمیت رسانه و نقش رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جامعه و نشر ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی تاکید نمود.

به گزارش پارتیان امروز، امام جمعه درق در نشستی که با مدیر پایگاه خبری تحلیلی پارتیان امروز به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد بر اهمیت رسانه و نقش رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جامعه و نشر ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی تاکید نمود.

حجت الاسلام و المسلمین یحیی حسام با اشاره به وجود نخبگان و استعداد های بسیار خوب در شهرستان گرمه و شهر درق بر تاسیس و تشکیل کارگروه ویژه نخبگان در این شهر تاکید نمود و گفت: استعداد ها و ظرفیت های انسانی خوبی در شهرستان و شهر درق وجود دارد که برخی از این نیروها در استان های دیگر مشغول به فعالیت هستند ولی فعالیت های این نیروهای نخبه برای مردم شهرستان شناخته شده نمی باشد که با تشکیل کارگروه ویژه نخبگان می شود از ظرفیت این نیروها برای ارتقای فرهنگ و اقتصاد این شهرستان گام های موثری را برداشت.

انتقاد از عدم استقرار ادارات دولتی در شهرستان گرمه

امام جمعه شهر درق از دستگاهای دولتی در تاخیر  در استقرار ادارات در شهرستان گرمه انتقاد و بیان داشت: تقریبا ۱۵ اداره هنوز در شهرستان گرمه مستقر نشده و تعداد ۵ اداره هم به صورت نمایندگی اداره می شوند که مردم این شهرستان برای امورات اداری خود به شهرستانهای همجوار از جمله اسفراین و مانه و سملقان می روند.

امام جمعه درق با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع فرهنگ ، تاسیس قرارگاه فرهنگی را از اولویت های کاری خود در شهر درق نام برد و افزود: قرارگاه فرهنگی زیر علم ولایت با هدف فرهنگ سازی در تمام زمینه ها با حضور جوانان ولایی و فرهنگی این شهر راه اندازی و تشکیل شده است.

وی با اشاره به جزیره ای عمل کردن برخی از نهاد ها بر انسجام و اتحاد این دستگاه ها برای ارتقای استان و شهرستان تاکید و اظهار داشت قرارگاه فرهنگی درق با شعار زیر ساختی عمل نمودن؛ مشکلات شهرستان را در ۶ صفحه و ۶۰ بند تهیه و آن را به تمام وزارت خانه ها متولی ارائه نموده است.

حجت الاسلام والمسلمن حسام  گفت: در نشستی که امامان جمعه با مقام معظم رهبری داشتند این مشکلات را تقدیم دفتر مقام معظم رهبر و همچنین وزرای دولت ارائه نمودیم که امیدواریم شاهد رفع این مشکلات در شهرستان با همت و اتحاد مسئولین باشیم.

امام جمعه درق با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان خراسان شمالی، با توجه به مطلوب ارزیابی نمودن عملکرد دستگاههای اداری حتی دستگاه های فرهنگی در جذب اعتبارات اقتصادی سفر؛  از دستگاههای فرهنگی انتقاد و نداشتن برنامه جامع و همچنین موازی کاری دستگاه های متولی فرهنگ را مهم ترین ضعف مدیران استان در تشکیل کارگروه فرهنگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای دو موضوع فرزند آوری و سبک زندگی دانست.

وی آسیب های اجتماعی بسیار در استان را نداشتن برنامه جامع و موازی کاری دستگاههای متولی فرهنگ در استان دانست و از مسئولین فرهنگی خواست تا در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات موثری انجام دهند.

در پایان این نشست از رضا کریمی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پارتیان امروز به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰