تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3

تا پایان سال تمام روستاهای استان از اینترنت خانگی بهره مند خواهند شد/شهرک های صنعتی استان در اولویت برای اینترنت در بستر فیبر نوری

  • کد خبر : 2968
  • 13 آذر 1401 - 9:50
تا پایان سال تمام روستاهای استان از اینترنت خانگی بهره مند خواهند شد/شهرک های صنعتی استان در اولویت برای اینترنت در بستر فیبر نوری
پارتیان امروز- سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی از بهره مندی تمام روستاهای استان از اینترنت خانگی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز،سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی در نشست خبری که با اصحاب رسانه استان داشت از بهره مندی تمام روستاهای استان از اینترنت خانگی تا پایان سال جاری خبر داد.

رسول علی اصغر پور با توجه به مناسب سازی در حوزه خطوط ثابت استان افزود: در طی دو ماه گذشته ۱۰ روستای استان از اینترنت جدید ۴G بهره مند شده و تا پایان سال ۱۰ سایت مهم در مناطق پر جمعیت انجام خواهد شد؛ و این روستاها از اینترنت جدید ۴G بهره مند خواهند شد.

وی تعویض سویچ های قدیمی در برخی از شهرهای استان و جایگزینی با سویچ های جدید را از اقدامات دیگر شرکت مخابرات استان در حوزه شهری عنوان و تصریح کرد: در حوزه شهری نیز برخی شهرها سویچ های آنها منسوخ، و فاقد پیوند های به روز هستند که مهمترین آنها در شهر آشخانه است که تا پایان دی ماه جمع آوری و سویچ جدید بهره برداری خواهد شد.

اصغرپور تعویض سویچ شهرستان گرمه به اندازه ۶ هزار شماره و تعویض سویچ در شهر صفی آباد هم تا پایان سال را از دیگر اقدامات این شرکت در حوزه شهری عنوان نمود.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی از راه اندازی کابل های نوری در شهرستان بجنورد اسفراین جاجرم ، شیروان و برخی نقاط شهری که از مخابرات فاصله دارند خبر داد.

اصغر پور بهره برداری تلفن و اینترنت، مسکن های مهر استان خصوصا در شهرستان گرمه و شیروان که فاقد تلفن و اینترنت هستند را از جمله اقدامات شرکت مخابرات استان دانست و افزود: خطوط تلفن و اینترنت مسکن های مهر قبل از دهه فجر سال جاری افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

۶۰ روستای خراسان‌شمالی تا پایان امسال از خدمات اینترنت خانگی بهره‌مند می شود

سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه از ۷۰۰ روستای دارای خطوط تلفن ثابت کمتر از ۲۰۰ روستا دارای اینترنت خانگی می باشند گفت: برای سال آینده دو بسته ۸۰ روستایی برای واگذاری اینترنت خانگی در دست اقدام هست که مجموعا ۱۶۰ روستای استان در سال آینده به اینترنت خانگی متصل خواهند شد.

شهرک های صنعتی در اولویت برای اینترنت در بستر فیبر نوری

اصغر پور وی با بیان اینکه ۳ شهرک صنعتی استان فاقد هر گونه امکانات خطوط ثابت و اینترنت هست و تعدادی هم دارای خطوط تلفن هستند ولی فاقد اینترنت می باشند از تجهیز تمام شهرک های صنعتی استان به فیبر نوری تا پایان سال جاری خبر داد.

وی ابراز امیدواری نمود که شبکه وی دی ال اس که بر بستر مسی می باشد و در استان توسعه پیدا نکرده بود تا پایان سال جاری در استان اجرایی خواهد شد. و مشترکین می توانند تا سرعت ۷۰‌مگا بیت از این شبکه بهره مند گردند.

سرپرست مخابرات استان از افتتاح شبکه اف تی تی اچ با سرعت ۲۰۰ مگا بیت  در سال آینده در استان و شهرستانهای استان در قالب پروژه نجما خبر داد و گفت:  پروژه نجما ، نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران است که برخی استان‌ها پیشگام بودند که انشالله طرح استان خراسان شمالی در هیات مدیره مخابرات ایران مصوب و با اعتبار بسیار خوبی در تمام شهرستان های استان اجرایی خواهد شد.

عدم افزایش تعرفه نگهداری خطوط تلفن ثابت در روستاها

وی در خصوص افزایش تعرفه نگهداری خطوط تلفن ثابت گفت: اصلاح تعرفه در خصوص نگهداری خطوط تلفن از ۱۳ سال قبل اجرایی نشده بود و اگر در ۱۳ سال گذشته اصلاح تعرفه ها به مانند دیگر دستگاه‌ها انجام می شد قطعا حساسیت عمومی جامعه را در بر نمی داشت.

اصغر پور این افزایش را بعد از ۱۳ سال افزایش ناچیزی با توجه به هزینه های نگهداری و عدم اصلاح تعرفه ها از ۱۳ سال گذشته دانست و افزود: در سال ۹۲ مقرر بود با اجرای طرح هم کدی تعرفه ها  اصلاح گردد و نزدیک به ۳۰۰ کد بندی به ۳۱ کد تقلیل یافت ولی افزایش تعرفه بیش از ۲ سال اجرایی شد ولی دیوان عدالت اداری بر مدل افزایش تعرفه ایراد و رای به ابطال این افزایش داد.

وی از عدم افزایش تعرفه نگهداری خطوط در روستاها خبر داد و گفت: مطابق دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات هزینه نگهداری خطوط در تهران ۲۰ هزار تومان برای مراکز استان ها ۱۵ هزار و برای شهرستان ها ۱۰ هزار تومان و در روستا ها نیز هیچ افزایش تعرفه نگهداری در نظر گرفته نشده است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر مشترکی از تلفن ثابت خود با هر مدلی از قبیل ایرانسل همراه اول و ثابت تماس بگیرد تا ۱۵ هزار تومان نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد؛ یعنی اگر به اندازه ۱۷ هزار تومان مکالمه نماید ۱۷ هزار تومان و اگر به اندازه ۱۰ هزار تومان مکالمه نماید ۱۵ هزار تومان باید پرداخت نماید. و اگر تا قبل از ۱۵ هزار تومان مکالمه نماید هزینه مکالمه جدیدی برای مشترک لحاظ نخواهد شد.

وی در خصوص استفاده مشترکین از خطوط ثابت با توجه به اینکه  درآمد اپراتورهای سیار  ارتباطی به مخابرات استان ندارد گفت: درامدهای ناشی از مکالمات خطوط سیار در استان هزینه نخواهد شد. و صرفا درآمدهای ناشی از تلفن ثابت در داخل استان و صرف توسعه استان خواهد شد.

علی اصغر پور سامانه ۲۰۱۱۷‌ را جهت اعلام قطعی ، سرقت و خرابی تلفن های ثابت نوسط مشترکین دانست و  گفت:  مشترکین می توانند با تماس با این سامانه خرابی ، سرقت و قطعی خطوط ثابت خود را اعلام نمایند.
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰