تاریخ : سه شنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۴ 2 ذو القعدة 1446 Tuesday, 29 April , 2025
22

چالش‌های اطلاع‌رسانی نادرست مدیر سابق مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در پروژه MRI بیمارستان ثامن الائمه بجنورد

  • کد خبر : 9161
  • 24 اسفند 1403 - 23:53
چالش‌های اطلاع‌رسانی نادرست مدیر سابق مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در پروژه MRI بیمارستان ثامن الائمه بجنورد
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی، دکتر ابوذر عزیزی، در گفتگو با پارتیان امروز ضمن اعلام افتتاح اورژانس و پیشرفت پروژه انبار دارویی، از تاخیر طولانی در راه‌اندازی دستگاه MRI خبر داد و سوء مدیریت و اطلاع رسانی نادرست مدیران پیشین را عامل انتظارات غیرواقعی مردم دانست.

به گزارش پارتیان امروز، دکتر ابوذر عزیزی در گفتگو با خبرنگار پارتیان امروز، با اشاره به افتتاح اورژانس بیمارستان، از وجود نواقصی در این بخش خبر داد که در حال رفع شدن است.

دکتر عزیزی همچنین از پیشرفت پروژه انبار دارویی خبر داد و پیش‌بینی کرد که این پروژه تا ۶ ماه آینده به تحویل موقت رسیده و بهره‌برداری کامل تا ۹ ماه آینده انجام شود.

وی بخشی از این تاخیر را سو مدیریت ، عدم نظارت کافی، مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت دلار در تامین تجهیزات نسبت داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی، با انتقاد از عملکرد مدیران سابق در خصوص پروژه MRI اظهار داشت: “متاسفانه اطلاع‌رسانی‌های نادرست گذشته، این تصور را در اذهان عمومی ایجاد کرده بود که با ورود دستگاه MRI به استان، راه‌اندازی آن نیز به سرعت انجام خواهد شد؛ در حالی که بهره برداری از این دستگاه مستلزم رعایت استانداردهای خاص ساختمانی است.

” وی افزود: “ورود دستگاه MRI به استان، به معنای راه‌اندازی آن نیست و راه‌اندازی این دستگاه مستلزم رعایت استانداردهای خاص درمانی می باشد.

دکتر عزیزی افزود که این پروژه در حال حاضر در مرحله طراحی نقشه‌ها قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود مناقصه ساخت آن در تابستان سال آینده برگزار و بر اساس برآوردها، ساخت و راه‌اندازی MRI بین ۱۸ تا ۲۴ ماه به طول خواهد انجامید.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت اورژانس از ۸ به ۱۸ تخت، از کمبود نیروی انسانی در این بخش ابراز نگرانی کرد و افزود: “تلاش برای جبران کمبود نیرو از طریق درخواست‌های رسمی و جابجایی موقت پرسنل از سایر بخش‌ها در حال انجام است.

مدیر کل مدیریت درمان تامین اجتماعی ،همچنین به موضوع نوبت‌دهی اشاره کرد و گفت: “برای دسترسی عادلانه بیماران، نوبت‌دهی به سه صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت ظرفیت و افزایش تقاضا، بر لزوم تلاش برای بهبود این فرآیند تاکید کرد.

دکتر عزیزی در ادامه، به اهمیت رفتار کارکنان و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و اذعان داشت که علی‌رغم چالش‌ها، بازخوردهای بیماران نشان‌دهنده کیفیت مطلوب خدمات در مقایسه با سایر مراکز درمانی است.

بر اساس آمار ارائه شده، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳، بیش از ۲۹۴ هزار ویزیت پزشکی عمومی، ۲۶ هزار ویزیت دندانپزشکی، ۶۰ هزار ویزیت متخصص و ۵۱۱ هزار خدمت پاراکلینیک در این بیمارستان ارائه شده است. همچنین، ۲۷۰۰ عمل جراحی نیز در این بازه زمانی انجام شده است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=9161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰