تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
9

پایان رقابت های انتخابی تیم ملی راگبی بانوان، با قهرمانی خراسان شمالی

  • کد خبر : 2006
  • 26 تیر 1401 - 12:11
پایان رقابت های انتخابی تیم ملی راگبی بانوان، با قهرمانی خراسان شمالی
رقابت های انتخابی تیم ملی راگبی بانوان که از روز پنج شنبه به میزبانی بجنورد آغاز شده بود با قهرمانی تیم خراسان شمالی پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارتیان امروز؛ از روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه خراسان شمالی میزبان مسابقات راگبی بانوان کشور بود. در این رقابت ها ۱۰ تیم مختلف از هفت استان تهران ، مازندران، خوزستان، کرمان، فارس، با یک تیم و خراسان شمالی با دو تیم حضورداشتند ک در نهایت تیم یوز راگبی الف خراسان شمالی به قهرمانی دست یافت.

همچنین با برگزاری مسابقات فینال و رده بندی و پایان رقابت ها روز جمعه ۲۴ تیرماه تیم گوزن زرد تهران مقام دوم و تیم ساسان کرمان مقام سوم را به دست آوردند.

این دوره از رقابت ها به منظور انتخاب تیم ملی راگبی بانوان برای حضور در رقابت های آسیایی برگزار شده و نفرات برتر این مسابقات، تیم ملی را در مسابقات آسیایی همراهی خواهند کرد.

رشته ورزشی راگبی از سال ۱۳۷۵ در ایران آغاز به فعالیت کرده است و به دلیل اینکه استقبال گسترده ای از آن نشده یکی از ۲۲ کمیته زیر مجموعه هیات انجمن های ورزشی محسوب می شود.

محمدرضا موفق ، رییس هیات انجمن های ورزشی خراسان شمالی با بیان اینکه راگبی در خراسان شمالی از سال ۹۳ شکل گرفته است ، گفت : نزدیک به سه سال است که این رشته به صورت جدی در استان پیگیری می شود و در همین مدت تیم مردان در آخرین مسابقات رتبه سوم کشوری را دریافت کرده بود.

موفق ادامه داد: یوز راگبی تنها باشگاه فعال استان است و خوشبختانه سال گذشته برای اردوی قطر سه تن از این باشگاه به تیم ملی دعوت شدند که نشان از وجود پتانسیل در استان است.

وی در ادامه افزود: تیم ملی بازیکنان خود را از باشگاه ها انتخاب میکند و با پتانسیل هایی که ورزشکاران استان دارند توجه جدی به باشگاه ها و باشگاه داری رشته ها در استان نیاز است.

محمد رضا موفق ادامه داد: تلاش میکنیم تا در حوزه تیم های پایه و مخصوصا جوانان موثرتر باشیم تا خروجی این اقدامات داشتن ورزشکارانی باشد که در حوزه ملی و حتی بین المللی بدرخشند.

رشد ورزش در گروی ارتقا زیرساخت ها

حمید امیری ، ریاست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی ، با تبریک قهرمانی تیم استان خراسان شمالی گفت: موفقیت تیم های خراسان شمالی در هر رشته ای باعث سربلندی ورزش استان خواهد بود، ما نیز با تمام توان تلاش میکنیم تا بر تعداد این مقام ها افزوده شود.

حمید امیری در ادامه افزود: ورزش بانوان ، ظرفیت مناسبی است که میتوان در آن مدال های متعدد کشوری را بدست آورد، خوشبختانه تمام رشته های ورزشی فعال در حوزه بانوان کشور با رعایت تمام موازین شرعی است و میتواند رشد و نشاط اجتماعی خوبی را نیز همراه داشته باشد.

امیری ادامه داد: رشد ورزش جامعه نیازمند فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای آن است و استعداد های بسیار جوانان استان نیازمند توجه ویژه به آن هستند. در تلاش هستیم تا بتوانیم بودجه های مختلفی برای ورزش استان جذب کنیم که این زیر ساخت ها و نواقص ورزش استان را رفع کرده و شاهد رشد ورزش استان باشیم.

پایان خبر./

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰