تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

رشد ۱۰۰ درصدی خرید مردم خراسان شمالی در طرح های فصلی فروش کتاب/اجرای برنامه های فرهنگی هنری در سایه واکسیناسیون

  • کد خبر : 717
  • 24 آبان 1400 - 23:11
رشد ۱۰۰ درصدی خرید مردم خراسان شمالی در طرح های فصلی فروش کتاب/اجرای برنامه های فرهنگی هنری در سایه واکسیناسیون
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه از رشد 100 درصدی خرید مردم استان در طرح های فصلی فروش کتاب در سال جاری نسبت به سال 99 خبر داد

به گزارش “پارتیان امروز”  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از رشد ۱۰۰ درصدی خرید مردم استان در طرح های فصلی فروش کتاب در سال جاری نسبت به سال ۹۹ خبر داد و گفت: خرید مردم استان خراسان شمالی در طرح های فصلی فروش کتاب در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

حسین فرخنده با اشاره به روند مطلوب ترویج کتاب خوانی در استان افزود: در سال گذشته بر اساس تحقیق پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و  ارتباطات ، پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی؛ در کشور ۷۴٫۵ درصد از مردم به مطالعه کتاب های غیر درسی و ۲۵٫۵ درصد به مطالعه کتاب های درسی گرایش داشته اند در حالی که در استان خراسان شمالی ۸۲٫۵ درصد مردم به کتاب های غیر درسی و ۱۷٫۵ درصد به کتاب های درسی گرایش داشته اند.

وی بر اساس تحقیقات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بیشترین میزان علاقه مندی مردم استان خراسان شمالی را مطالعه کتابهای رمان و داستان عنوان و اظهار داشت ۳۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی به این کتابها گرایش دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابهای روان شناسی،  تربیتی و دینی را در اولویت دوم و کتاب های شعر و ادبیات  را در اولویت سوم این تحقیق نام برد.

حسین فرخنده افزایش ۲۵ درصدی رشد امانت کتاب در سال ۹۸ ، افزایش فضای مطالعه و انجمن های کتابخوانی و افزایش میزان رشد ۱۰۰ درصدی خرید مردم در طرح های فصلی فروش کتاب در سال جاری نسبت به سال ۹۹ را  از جمله نشانه های رشد کتاب خوانی در استان خراسان شمالی بیان نمود.

وی خانواده و آموزش و پرورش را از مهم ترین ارکان ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان و تصریح کرد: با توجه به نقش مهم این دو نهاد  و مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری از اداره آموزش و پرورش خواسته شده تا در جهت ترویج فرهنگ مطالعه ساعت مطالعه در مدارس  کشور اجرایی گردد.

اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سایه واکسیناسیون

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با توجه به ویروس کرونا و خسارت وارده به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: در خصوص اجرای سایر برنامه های فرهنگی هنری درسایه واکسیناسیون فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا برنامه های اجتماع محور  و فرهنگی و هنری را  مطابق با پروتکل های بهداشتی آغاز نماییم.

فرخنده از اجرای ۱۱ رویداد فرهنگی هنری تا پایان سال خبر داد و افزود: ۳ برنامه و جشنواره ملی و ۸ برنامه و جشنواره استانی  تا پایان سال اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری و اجرای  ۸۰ برنامه فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب خوانی را ازجمله برنامه های این اداره کل در هفته کتاب عنوان و افزود: آغاز طرح کاروان کتاب، آغاز طرح تبادل کتاب ، عضویت رایگان در کتابخانه های استان،برگزاری  ششمین جشنواره صنعت چاپ استان ، راه اندازی دبیرخانه خرید کتاب با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در جهت حمایت از تازه های نشر استان، اختتامیه جایزه کتاب سال ، اختتامیه دومین جشنواره هنرمندان دوستدار کتاب ، رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری در کتاب خاطرات یکی از مادران شهید ، رونمایی از کتب دفاع مقدس و اجرای طرح پاییزه کتاب از جمله برنامه های شاخص هفته کتاب در خراسان شمالی است.

وی چاپ و انتشار ۱۸۷ عنوان کتاب توسط ناشرین استان و اهدای ۱۱ هزار جلد کتاب با اعتباری بالغ بر  سیصدو چهل و دو میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون را از جمله برنامه های فرهنگی در حوزه کتاب در سال جاری ذکر کرد.

۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ماه به عنوان هفته کتاب با شعار “جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم “نام گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰