تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6

رشد ۱۸ درصدی سفر و مسافر در خراسان شمالی/ رفع ۱۳ نقطه پر حادثه استان تا پایان سال

  • کد خبر : 6464
  • 25 آذر 1402 - 12:18
رشد ۱۸ درصدی سفر و مسافر در خراسان شمالی/ رفع ۱۳ نقطه پر حادثه استان تا پایان سال

پارتیان امروز-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جمع خبرنگاران که به مناست چهلمین سالروز گرامیداشت هفته حمل و نقل برگزار شد از رشد ۱۸ و ۲ دهم سفر و مسافر در ۸ ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.   به گزارش پارتیان امروز ، محمد مشتری […]

پارتیان امروز-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جمع خبرنگاران که به مناست چهلمین سالروز گرامیداشت هفته حمل و نقل برگزار شد از رشد ۱۸ و ۲ دهم سفر و مسافر در ۸ ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.

 

به گزارش پارتیان امروز ، محمد مشتری در جمع اصحاب رسانه استان گفت: در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۷ هزار ۵۶۹ جا به جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان صورت گرفته و در ۸ ماهه اول سال جاری نیز یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۲ نفر مسافر در استان جا به جا شده است.

وی افزود: نسبت به مشابه سال قبل در سفرهای درون استانی ۳۹ درصد و در سفرهای برون استانی ۷۱ درصد افزایش رشد را داشته ایم.

مشتری به توجه به استقبال عمومی مردم استان به وسایل نقلیه شخصی برای سفر بیان داشت: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ سه میلیون و ۷۰۰ نفر مسافر توسط حمل و نقل عمومی و در سال ۱۴۰۱ یک‌ میلیون ۴۵۸ نفر مسافر جا به جا شده است که تعداد سفر با وسایل نقلیه شخصی نشانگر اقبال عمومی مردم به وسابل نقلیه شخصی می باشد.

این مقام مسئول سفرهای برون استانی را با رشد ۷۱ درصد و سفر های درون استانی را با رشد ۲۹ درصد نسبت به مشابه سال قبل اعلام کرد.

پایین بودن شاخص راه روستایی خراسان شمالی نسبت به کشوری

وی میزان برخورداری روستاهای استان از راه مناسب را از نظر طول راه های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد دانست که این میزان در کشور ۵۵.۱ درصد بوده و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

این مسئول، رتبه خراسان شمالی در خصوص بهره مندی از راه مناسب روستایی را در رده ۲۷ کشور ذکر و اظهارکرد: کم برخوردارترین شهرستان ها از نظر راه مناسب روستایی، شیروان و راز و‌جرگلان و برخوردارترین شهرستان، گرمه است.

مشتری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ۸ ماهه اول امسال در راه های اصلی بیش از ۱۸۹ کیلومتر بهسازی و روکش،  ۷۳ هزار و ۹۰۴ متر درزگیری و  ۱۲۰ هزار و ۱۸۵ مترمربع لکه گیری انجام و بیش از ۳۷ هزار تن آسفالت مصرف شده است.

وی همچنین به خط کشی هزار کیلومتر راه در این مدت اشاره کرد و گفت: بر طرف کردن ۱۶ نقطه پر حادثه در جاده‌های استان ابلاغ شده که ۱۳ مورد در دست اقدام بوده است و تا پایان سال رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد: ۹۹.۱  کیلومتر از راه روستایی و فرعی استان طی ۸ ماه امسال  روکش و  ۵۲.۱ کیلومتر راه روستایی نیز احداث و آسفالت شده است.

افزایش ۵۷ درصدی فرسودگی ماشین الات استان/ افزایش ۴۰ درصدی فوتی ها در جاده  های استان

وی عمر متوسط ماشین الات در استان را ۲۴ و یک دهم دانست و افزود: به صورت کلی ۵۷ درصد ماشین الات استان فرسوده است و با توجه به کمکهایی که برای خرید ماشین الات شده است نسبت به استانهای دیگر در وضعیت بهتری قرار داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در خصوص تصادفات جاده‌ای نیز گفت طبق امار خراسان شمالی در ردیف ۲۸ جدول قرار داشته و نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به مشابه سال قبل با تعداد ۱۶۷ فوتی افزایش فوتی را شاهد بوده ایم.

مشتری اظهار داشت : در ایام نوروز سال جاری ۶۰ درصد فوتی ها در ۴۵ کیلومتری بوده است که جاده به صورت دو طرفه بوده است و با تلاش های شبانه روزی ۱۵ کیلومتر دیگر نیز بازگشایی شد که امیدواریم در کاهش تصادفات و فوتی ها تاثیر گذار باشد.

افزایش تصادفات در جاده های روستایی/ افزایش ۲۷ و یک دهم درصد افزایش حمل بار در استان

وی با توجه به کمبود تجهیزات و نیرو برای نظارت از افزایش تصادفات در جاده های روستایی خبر داد‌ و دلیل آن را هم کمبود نیرو و تجهیزات عنوان نمود.

این مقام مسئول اشاره ای هم به موضوع حمل و نقل در استان داشت و از وجود ۲۷ شرکت با دو ناوگان باری با تعداد ۸هزار و ۳۷۷ دستگاه در استان و جا به جایی حدود ۲ میلیون و ۴۰۵ تن کالا توسط ناوگان باری در ۸ ماهه اول سال جاری در استان خبرداد و گفت:  در سال گذشته حدود یک میلیون و ۹۷۶ تن کالا و در سال جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰۵ تن کالا توسط ناوگان باری جا به جا شده است که با افزایش ۲۷ و یک دهم درصد افزایش حمل بار در استان شاهد بوده ایم. که عمده آن سیمان با ۴۵ درصد و پودر اوره ۱۴ درصد آلومینا ۴ درصد و سایر اقلام شامل تره بار و‌ وسایل منزل و … بوده است.

در خراسان شمالی ۳۸  شرکت مسافری با ۱۵۷ اتوبوس و ۲۵۳ مینی بوس و ۴۴۳ سواری کرایه با تعداد هزار و ۳۴۴ راننده مشغول به خدمات رسانی می باشند.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰