تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5
شهردار بجنورد:

هزار و ۷۰۰ تُن قیر رایگان برای آسفالت معابر بجنورد/ چهار هزار متر تجاری سازی در یک سال

  • کد خبر : 3620
  • 20 اسفند 1401 - 18:41
هزار و ۷۰۰ تُن قیر رایگان برای آسفالت معابر بجنورد/ چهار هزار متر تجاری سازی در یک سال
پارتیان امروز- شهردار بجنورد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از آسفالت نمودن 175 متر مربع در سال جاری و تجاری سازی چهار هزار متر در یکسال جاری خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز ؛ شهردار بجنورد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با توجه به اینکه تنها منبع درآمد شهرداری از عوارضها و خدمات حوزه شهری می باشد و این درآمدها ، مشمول درآمدهای پایه دار نمی باشد از برنامه ریزی شهرداری برای کسب درآمد های پایه دار خبر داد.

 ️وی به ایجاد غرفه های تجاری در راستای افزایش درآمد شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۴ هزار متر غرفه تجاری ایجاد کردیم تا هم برای مردم سبب اشتغال شود و هم درآمدهای شهرداری افزایش یابد. این در حالی است که در دوره گذشته تنها ۷۵ متر تجاری سازی در شهر بجنورد اتفاق افتاده بود اما طی یک سال ۴ هزار متر مربع تجاری سازی در شهر انجام شده است.
️حمیدی با اشاره به اینکه پیش از این تنها ۷۵ مترمربع فضا در شهرداری مرکز استان تجاری سازی شده بود خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چهار هزار متر مربع تجاری سازی در این شهر انجام شد، به طور مثال یک ملک در چهاراه رسالت بلااستفاده رها شده بود اما اکنون ۱۵ غرفه در این مکان آماده و قابل واگذاری است.
️شهردار بجنورد تغییر کاربری وضعیت ملک چهارراه آتش نشانی و تبدیل به مجموعه تجاری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت:  در حال حاضر این واحدهای تجاری نیز در مرحله واگذاری به مشتریان است.
️حمیدی همچنین تجاری سازی ملک واقع در ۳۲ متری شهدا را از دیگر املاک تغییر کاربری داده شده نام برد.

هزار و ۷۰۰ تُن قیر رایگان برای آسفالت معابر بجنورد جذب شد

حمیدی  با اشاره به آسفالت نمودن ۱۷۵ هزار متر مربع خیابانهای شهر بجنورد از ابتدای سال تا کنون این حجم آسفالت را دو تا سه برابر سالهای قبل دانست و بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون هزار ۷۰۰ تن قیر رایگان توسط شهرداری دریافت شده و در سنوات گذسته هیچ قیر رایگانی توسط شهرداری دریافت نشده بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ واحد اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون شهری مشغول به خدمات رسانی می باشند از اتفاق خوبی که در سال جاری رخ داده است گفت: در ۱۷ سال قبل اتوبوس نو برای حمل و نقل درون شهری خریداری شده بود و تنها در سال جاری ۲۶ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل درون شهری خریداری شده است، که ۸ دستگاه آن به حمل و نقل وارد شده و ۷ دستگاه تا پایان قبل از سال به ناوگان حمل و نقل شهری وارد و الباقی نیز بعد از تحویل کارخانه در سال آینده به ناوگان حمل و نقل شهری بجنورد اضافه خواهند شد.

شهردار بجنورد با اشاره به دریافت ۱۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی در سال جاری افزود: در ۱۰ سال گذشته مجموع اعتبارات دریافتی برای شهر بجنورد به ۵۰ میلیون تومان هم نرسیده است.

وی با اشاره به خرید ۱۵ دستگاه ون برای شهر بجنورد افزود: ۱۵ دستگاه ون با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان خریداری شده که ۷۵ درصد این مبلغ را از محل اعتبارات دولتی و ۲۵ درصد را از محل اعتبارات شهرداری پرداخت شده‌ است.

دکتر حمیدی با توجه به اینکه جمعیت به تنهایی نمی تواند در کسب رتبه موثر باشد بیان داشت: آخرین رتبه در رتبه بندی شهر ها در کشور ۱۲ می باشد و با توجه به ارتقا شهر بجنورد از ۱۰ به ۱۱ در سال جاری اظهار داشت: برای ارتقا به رتبه  ۱۱ نیازمند شاخص های خاصی بود که شهر بجنورد توانست این شاخص ها را کسب و در نهایت شهر بجنورد از رتبه ۱۰ به ۱۱ ارتقا یافت.
شهردار بجنورد با توجه به ساخت ساختمانهای بلند در شهر بجنورد داشتن نردبان آتش نشانی را از اولویت های اصلی شهرداری و آتش نشانی دانست و افزود: با توجه به اینکه خرید این نردبان وارداتی می باشد نیازمند ریسک بالای مدیریتی بود که توانستیم این نردبان را با مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای شهر بجنورد خریداری نموده تا دغدغه شهروندان بجنورد نیز در این موضوع برطرف گردد.
وی با توجه به عدم مخالفت با ساخت پارک ویژه بانوان در شهر در خصوص جانمایی پارک بانوان گفت: در خصوص ساخت پارک بانوان که حاشیه های را هم در برداشت شهرداری مجری مصوبات شورای شهر می باشد،و ساخت این پارک نیز جزو مصوبات شورای شهر بوده است.
 حمیدی در خصوص راه اندازی طرح بازار میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر بجنورد گفت: بازار میوه و تره بار هم تجاری سازی و هم خدمات رسانی به همشهریان است.
وی نگاه خدمات ارزانتر ، دسترسی آسان مردم و کاهش بار ترافیکی را از جمله مزایای راه اندازی بازار میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر بجنورد ذکر و گفت: در نخستین اقدام، بازار میوه و تره بار در خیابان سیدجمال الدین آماده واگذاری است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تصویب طرح جامع شهر بجنورد گفت: طرح جامع مرکز استان بر اساس روال عادی باید در سال ۱۴۰۴ انجام می شد اما با پیگیری های انجام شده، این اقدام سه سال زودتر از موعد انجام شد.
️ ️وی درباره بهره برداری از استخر شهروند گفت: برای بازسازی این مجموعه هزینه زیادی صرف شد، این مکان در سال آینده آماده بهره برداری است.
️حمیدی گفت: بازگشایی معبر در انتهای جوادیه، با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و ۱۰ ملک تخریب شده و اکنون ۸۰ درصد کار انجام شده است.
شهردار بجنورد اشاره ای به افزایش فضای سبز در شهر و حاشیه های شهر داشت و افزود: برای منطقه حصار شیرعلی نیز  هزار ۵۰۰ متر مربع زمین در ظلع شمالی کوچه مسجد در نظر گرفته شده که قرار است  هفتصد و ۵۰ متر آن در سال آینده به فضای سبز برای تبدیل و آماد بهره برداری گردد.
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰