تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
9
سرپرست معاونت وزارت ورزش:

وزارت ورزش تشکیل فدراسیون مستقل کشتی با چوخه را پیگیری می‌کند

  • کد خبر : 1393
  • 11 فروردین 1401 - 18:59
وزارت ورزش تشکیل فدراسیون مستقل کشتی با چوخه را پیگیری می‌کند
پارتیان امروز _ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه با حمایت از توسعه ورزش کشتی با چوخه، تشکیل فدراسیون مستقل برای این رشته ورزشی را از طریق معاونت ورزش‌های قهرمانی پیگیری می‌کند.

به گزارش پارتیان امروز امیر حسین مطلبی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات ملی کشتی با چوخه اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رشته ورزشی جذابیت‌های زیادی بین علاقه‌مندان در تمامی مناطق کشور بویژه استان های خراسان دارد که نمود آن برگزاری مسابقات ملی کشتی باچوخه اسفراین در گود چشمه زینلی خان است.

وی افزود: این وزارتخانه موظف است که از رشته های ورزشی که طرفداران زیادی دارند و موجب شور و شوق زیاد بین جوانان می شود حمایت کند.

مطلبی در پاسخ به  مطالبه توسعه مسابقات کشتی باچوخه و تشکیل فدراسیون این رشته ورزشی گفت: تشکیل فدارسیون جدید شرایط خاص و مصوبه مجلس را نیاز دارد ولی  وازرت ورزش و جوانان از طریق معاونت ورزش های قهرمانی این موضوع را پیگیری می کند.

سرپرست توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان افزود: برای  تحقق این امر، ابتدا باید انجمن ورزشی کشتی باچوخه در مجموعه فدراسیون ها ایجاد شود و پس از آن در پی تشکیل فدراسیون مستقل کشتی باچوخه بود.

اولویت وزارت ورزش و جوانان تکمیل پروژه های بالای ۷۰ درصد است 

سرپرست توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان افزود : وزارت ورزش وجوانان با توجه به تصویب بودجه ۲۷صدم درصد توسط مجلس در سال ۱۴۰۱  تکمیل پروژه های با پیشرفت بالای ۷۰درصد را در دستور کار دارد.

وی بابیان اینکه توسعه ورزش های همگانی از اهداف اصلی وازرت ورزش و جوانان است گفت:  حتما در سال ۱۴۰۱ توسعه ورزش همگانی در سراسر کشور  اقدام می شود .

مسابقات ملی کشتی با چوخه ۱۴ فروردین شهرستان اسفراین که بزرگترین رویداد تک مکانی و تک زمانی گردشکری ورزشی است، هر ساله با حضور پهلوانان و نام آوران این رشته ورزشی از سراسر کشور و بیش از ۵۰ هزار نفر تماشگر از اقصی نقاط کشور در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار می شود.
این مسابقات پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فروردین ۱۴۰۱ به دلیل تقارن با ماه رمضان در یازده فروردین  با خضور ۲۴۰ کشتی از ۷استان‌کشور برگزار شد .
اسفراین مهد کشتی با چوخه در خراسان شمالی است و پهلوانان نامی از این خطه در مسابقات ملی و بین المللی صاحب عنوان شده اند.
شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰