تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2

گاز رسانی به ۱۰۲ روستای خراسان شمالی/ گاز ادارات پر مصرف قطع می گردد.

  • کد خبر : 2976
  • 14 آذر 1401 - 9:19
گاز رسانی به ۱۰۲ روستای خراسان شمالی/ گاز ادارات پر مصرف قطع می گردد.
پارتیان امروز- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: مجموع اعتبارات این شرکت در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری های این شرکت این اعتبارات به ۶۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
به گزارش پارتیان امروز، سید محمود هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از افزایش اعتبارات شرکت گاز خراسان استان خبر داد.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: مجموع اعتبارات این شرکت در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری های این شرکت این اعتبارات به ۶۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص استفاده نقاط روستایی از نعمت گاز افزود: عملیات گازرسانی به ۱۰۲ روستای استان نیز در دست اجرا است که به صورت رسمی عملیات آن در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.
هاشمی تصریح کرد: از مجموع این طرح ها ۲۲ طرح در راز و جرگلان، ۱۳ طرح در اسفراین، ۱۰ طرح در جاجرم، ۱۳ طرح در گرمه، ۹ طرح در بجنورد، هفت طرح در فاروج و ۲ طرح در شهرستان شیروان است.
وی یادآور شد: اجرای این پروژه ها نیاز به ۴۵۴ کیلومتر شبکه گذاری است و در مجموع ۹۵۲ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که پیش بینی می شود ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: امسال ۱۳ کیلومتر عملیات گازرسانی در شهرستان های گرمه با ۶.۵ کیلومتر، بجنورد ۲.۵، فاروج ۱.۵ و سایر مربوط به مابقی شهرستان ها انجام شده است.
ابلاغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار داشت: از محل سفر رییس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که در تفاهم نامه سه جانبه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی خراسان شمالی مقرر شد تا برای لوله کشی منازل مددجویان این سازمان های حمایتی هزینه شود.
وی تصریح کرد: برای لوله کشی منزل هر مددجو ۶ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در مجموع باید برای حدود هزار و ۴۰۰ خانوار هزینه شود.
گاز ادارات پر مصرف قطع می گردد.
مدیر عامل شرکت گاز استان از قطع نمودن گاز ۶ دستگاه دولتی در سال گذشته به دلیل عدم رعایت استانداردهای مصرف خبر داد و با تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز خصوصا توسط دستگاه‌های دولتی گفت:مطابق بخشنامه هیات دولت و وزیر کشور شرکت ملی گاز مکلف به پایش دستگاههای دولتی است و در صورت عدم رعایت دمای رفاه و آسایش و یا عدم خاموشی دستگاههای گرمایشی در خارج از ساعات اداری نسبت به قطع گاز ادارات پر مصرف اقدام می گردد.
هاشمی دمای رفاه در راهرو های ادارات را ۱۸ درجه سانتی گراد و در اتاق ها را ۲۰ درجه اعلام نمود.
رایگان بودن هزینه مصرف گاز مشترکین تحت پوشش نهادهای حمایتی
هاشمی با توحه به بسته های تشویقی دولت برای مشترکین که الگوی مصرف را رعایت می نمایند افزود: مطابق بخشنامه هیات وزیران برای فصل سرد سال اگر مصرف گاز مشترکی در سه پلکان اول مصرف قرار بگیرد گاز بهای آن مشترک بر اساس سال قبل محاسبه گردیده و با افزایش هر پلکان در مصرف؛ ۴۰ درصد به گاز بهای مشترکین افزایش  پیدا خواهد کرد.
وی در خصوص مشترکین تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت:در صورتی که مشترکین تحت پوشش نهادهای حمایتی در پلکان سوم قرار بگیرند تعرفه گاز بهای آنها کاملا رایگان می باشد.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی دمای  رفاه و آسایش در منازل مسکونی را هم بین ۱۸ تا ۲۱ درجه اعلام و بیان نمود: با  هر یک درجه کاهش دما در منازل مسکونی ۶درصد در مصرف گاز صرفه جویی و بیش از ۶ درصد در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.
موتور خانه های مشترکین به صورت رایگان بهینه سازی می گردد.
هاشمی از بهسازی و بهینه سازی موتور خانه های ادارات و منازل شخصی مشترکین به صورت کاملا رایگان توسط شرکت ملی نفت ایران خبر داد و افزود: مشترکین و متقاضیان طرح بهینه سازی می توانند با مراجعه به آدرس سامانه ملی گاز به آدرس اینترنتی www.nigc.ir درخواست خود را ثبت نمایند.
فوت ۵ نفر بر اثر استشمام گاز 
وی با تاکید بر رعایت موارد ایمنی توسط مشترکین  آمار فوتی ها در سال گذشته را ۹ نفر و در سال جاری را ۵ نفر اعلام نمود.

 ۱۰۰  درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۹.۶ درصد خانوارهای روستایی خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار هستند.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰