به گزارش پارتیان امروز ، مهندس نوری، استاندار خراسان شمالی در مراسم کلنگزنی این پروژه بزرگ، ضمن تأکید بر سلامت اداری طرح، اظهار داشت: این پروژه از محل مجوزهای بینام، کاملاً شفاف و بدون حاشیه در حال انجام است.
وی با انتقاد از هرگونه کندی در پروژههای زیرساختی افزود: تأخیر در راهاندازی این پارکینگ به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید از همین امروز با نصب «روزشمار»، زمانبندی دقیق برای بهرهبرداری کامل جهت استفاده رانندگان عزیز مشخص شود.
تأکید نماینده ولیفقیه بر حفظ معیشت کسبوکارهای محلی
حجتالاسلام نوری، نماینده ولیفقیه در استان و امامجمعه بجنورد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اجرای پروژههای عمرانی، خواستار نظارت بر تبعات اجتماعی این انتقال شد و تصریح کرد: باید بهگونهای برنامهریزی شود که با راهاندازی این پارکینگ تخصصی، خللی در معیشت و کسبوکار متخصصان و فعالان این حوزه که هماکنون در داخل شهر مشغول به کار هستند، وارد نشود.
وضعیت پارک خودروهای سنگین در داخل محدوده شهر زیبنده استان نیست
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت پارک خودروهای سنگین در داخل محدوده شهر زیبنده استان نیست گفت: این پروژه باید در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت احداث شود چرا که احداث این پروژه میتواند گامی مهم در جهت ساماندهی خودروهای سنگین،کاهش تصادفات، کاهش آلودگی صوتی،افزایش سطح رضایتمندی مردم و رفاه شهروندان باشد و قطعا با اجرای این پروژه مردم مرکز استان نیز از مزایای این طرح منتفع خواهند شد.
جزئیات فنی و فازبندی پروژه
رمضانزاده، مدیرعامل هلدینگ توانآوران پایا، با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث میشود، گفت: آورده هلدینگ برای خرید این زمین ۷۰۰ میلیارد تومان است. وی افزود: این طرح در ۳ فاز عملیاتی میشود که فاز نخست آن با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه خودرو سنگین و ارائه تمامی خدمات رفاهی از جمله تعمیرگاه، سوخترسانی، معاینه فنی، کارواش، رستوران و هتلینگ، ظرف ۶ ماه آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
اهمیت استراتژیک در کریدور مشهد-اردبیل
میقانی، مدیرکل راهداری استان با اشاره به اینکه ۴۴ درصد ناوگان استان در داخل شهر بجنورد پارک میکردند، گفت: این پروژه سرانه توقفگاه را در مرکز استان ۳ برابر خواهد کرد و به کیفیت زیست شهری کمک شایانی خواهد کرد.
همچنین میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، این پروژه را نمونهای موفق از سرمایهگذاری در کشور دانست و افزود: محور بجنورد-سنخواست-جاجرم-میامی یکی از مهمترین شریانهای مواصلاتی کشور است که با همافزایی دستگاههای اجرایی، امیدواریم تا سال ۱۴۰۸ به مرکز کشور متصل شود. به گفته میر کریمی تاکنون ۱۳ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته است.
