تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

انس باقرآن راه سعادت انسان است

  • کد خبر : 6271
  • 07 آذر 1402 - 20:00
انس باقرآن راه سعادت انسان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت:انس و همنشینی با قرآن باعث می شود رفتار و منشا هر شخص در این مسیر قرار گیرد و بهترین راه برای رسیدن به سعادت، انس با کلام وحی است. به گزارش پارتیان امروز چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی، حجت الاسلام […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت:انس و همنشینی با قرآن باعث می شود رفتار و منشا هر شخص در این مسیر قرار گیرد و بهترین راه برای رسیدن به سعادت، انس با کلام وحی است.

به گزارش پارتیان امروز چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی اظهار کرد: باید توسعه فرهنگی بر مبنای الگو پذیری از منابع دین اسلام باشد تا متجلی شدن آثار قرآنی و اسلامی در رفتار، گفتار و کردار جوانان به نحو مطلوب بروز کند. وی بیان کرد: نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کرد بلکه کاربردی کردن آیات الهی در زندگی از مواردی است که باید بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گیرد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه به برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: حضور نخبگان و فعالان قرآنی در مسابقاتی که به طور دوره های شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی است موجب پویایی در این حوزه است. حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی افرادی در مسیر اشتباه قرار دارند برگزاری مسابقات قرآنی و حالت معنوی که در بازه زمانی مسابقه برقرار می شود موجب هدایت این افراد خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: بهترین موقعیت است تا اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان از این موقعیت بهره مند شده و قدردان باشند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه با بیان اینکه هرساله یک استان میزبان مسابقه قرآنی است گفت: امسال باهمت و تلاش مسوولان خراسان شمالی مسابقه قرآنی در این استان برگزار خواهد شد و با پیگیری های انجام شده نشان دهنده عظم و همت مسوولان است که تمامی ما قدردان زحمات آنها هستیم. حجت الاسلام حاجی زین العابدینی اضافه کرد: امیدواریم جوانانی که جویای واقعیت و حس حقیقت طلبی را دارند مسوولان بستر را فراهم کنند چرا که تنها کتاب حق و حقانیت قرآن کریم است و آنها بیش از گذشته از محافل ایجاد شده بهره مند شوند و سرلوحه زندگی خود قرار دهند. بر اساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده گان و دارالقرآن ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰