تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

همزمان با چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم

  • کد خبر : 6240
  • 01 آذر 1402 - 13:49
همزمان با  چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم

استقبال از برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد خراسان شمالی گفت: برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن کریم در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شد. به گزارش پارتیان امروز  حجت الاسلام علی اکبر صفری اظهار کرد: […]

استقبال از برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد خراسان شمالی گفت: برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن کریم در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شد.

به گزارش پارتیان امروز  حجت الاسلام علی اکبر صفری اظهار کرد: به مناسبت چهل و ششمین برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ۴۶ محفل انس با قرآن در این استان برای علاقه مندان در نظر گرفته شده بود اما با توجه به استقبال از سوی آموزش و پرورش، سازمان ها و دستگاه ها تعداد را افزایش داده ایم تا اقشار محتلف از این فضای معنوی بهره مند شوند.

وی افزود: ۲۵ محفل در مساجد استان، پنح محفل در امامزادگان شاخص در بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج، ۲۵ محفل در مدارس استان، پنج محفل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار می شود و مابقی محافل نیز در سازمان ها، حوزه های علیمه، اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی، صنایع بزرگ و کارخانجات استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صفری هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با قرآن و فرنگی قرآنی، ارتقای سبک زندگی قرآنی در جامعه، بالا بردن و ارتقای دانش قرآنی در بخش های مختلف از جمله قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر قرآنی، معارف قرآنی و سایر حوزه ها عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: آشنایی مردم با تلاوت زیبای قرآن از دیگر اهداف برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که باعث علاقه مندی بیشتر افراد جامعه به یادگیری و آموزش قرآن خواهد شد.

وی افزود: هفت قاری ممتاز ایرانی که بین المللی هستند در این دوره از مسابقات در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی حضور خواهند یافت که از این افراد و همچنین سایر اساتید مجرب دعوت می کنیم تا در محافل انس با قرآن کریم شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: علاوه بر این محفل های انس با قران کریم کارگروه هایی نیز در بخش های مختلف در راستای آموزش گروه ها برگزار خواهیم کرد که در این میان از اساتید مجرب استفاده خواهیم کرد. ۶۷۰ شرکت کننده ممتاز کشور در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن که نهم آذرماه در بجنورد برگزار می‌شود با هم به رقابت می‌پردازند. خراسان شمالی از نهم تا ۱۷ آذرماه جاری میزبان این مسابقات سراسری است.

در بخش آوایی انفرادی این مسابقات شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

مسابقات آقایان در مجموعه هتل داریوش و بانوان در مجموعه کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار می شود. حدود یکهزار مهمان با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان شمالی خواهند بود و تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی این افراد اندیشیده شده است.

 

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰