تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

در گفت و گو با پیشکسوت تئاتر استان مطرح شد: بازگشت دوباره به نمایش های آیین و سنتی

  • کد خبر : 5535
  • 09 مهر 1402 - 12:34
در گفت و گو با پیشکسوت تئاتر استان مطرح شد: بازگشت دوباره به نمایش های آیین و سنتی

پیشکسوت تئاتر خراسان شمالی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به میزبانی خراسان شمالی، برگزاری این رویداد را در بازگشت دوباره به نمایش های آیین و سنتی استان اثربخش دانست. به گزارش پارتیان امروز؛ و به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های […]

پیشکسوت تئاتر خراسان شمالی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به میزبانی خراسان شمالی، برگزاری این رویداد را در بازگشت دوباره به نمایش های آیین و سنتی استان اثربخش دانست.
به گزارش پارتیان امروز؛ و به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، «منوچهر محمدپور» پیشکسوت تئاتر خراسان شمالی که بیش از نیم قرن در عرصه نمایش فعالیت می کند و تاکنون آثار متعددی را تولید و روی صحنه برده است، این رویداد را برای بازگشت دوباره خراسان شمالی به نمایش های آیینی و سنتی تاثیرگذار دانست و افزود: این گونه نمایشی نیازمند امکانات ویژه و خاص را می طلبد و نیازمند حمایت ویژه متولیان امر است.
این هنرمند که ۹۰ نمایشنامه را تولید کرده است، اظهارداشت: به واسطه پیشینه غنی در نمایش آیینی و سنتی در خراسان شمالی، انتظار می رفت جشنواره به طور کامل در استان برگزار شود. وی ادامه داد: با این وجود همین حرکت ارزشمند است و به نظر می رسد اگر اطلاع رسانی به شکل گسترده و به موقع انجام می گرفت به طور قطع شاهد حضور پرشور مردم استان و هنرمندان در این رویداد می بودیم.
کارگردان آثار نمایشی «توی»، «میر نوروزی» این اتفاق را در روشن شدن چراغ تئاتر در خراسان شمالی و ایجاد انگیزه در هنر مندان برای تولید آثار نمایشی بسیار موثر دانست و افزود: اگرچه جشنواره ها رنگ و بوی گذشته را ندارند، اما در صورت حمایت متولیان از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره ها می توان جریان تئاتر را رونق بخشید.
گفتنی است، بیست‌ و ‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری «احمد جولایی»، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنر‌های نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌هاي ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ، «سمینار‌های پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است و خراسان شمالی نیز در ۲ بخش «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» این رویداد را با ۲۱ اثر نمایشی از هفتم ماه جاری آغاز کرده است، امروز به کار خود پایان می دهد.
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=5535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰