تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

کارگردان راه یافته به بخش صحنه ای و خیابانی جشنواره تئاتر استان اعلام کرد اثر خلاقانه؛ رمز حضور در جشنواره تئاتر فجر

  • کد خبر : 5876
  • 09 آبان 1402 - 20:46
کارگردان راه یافته به بخش صحنه ای و خیابانی جشنواره تئاتر استان اعلام کرد اثر خلاقانه؛ رمز حضور در جشنواره تئاتر فجر

کارگردان راه یافته به بخش صحنه ای و خیابانی جشنواره تئاتر استان خواستار رونق گرفتن جریان تئاتر به طور مستمر در استان با اجراهای عموم آثار شد و راه رسیدن به جشنواره تئاتر فجر را برخورداری از ایده های ناب و خلق آثار خلاقانه در آثار این دوره از جشنواره دانست. به گزارش پارتیان امروز، […]

کارگردان راه یافته به بخش صحنه ای و خیابانی جشنواره تئاتر استان خواستار رونق گرفتن جریان تئاتر به طور مستمر در استان با اجراهای عموم آثار شد و راه رسیدن به جشنواره تئاتر فجر را برخورداری از ایده های ناب و خلق آثار خلاقانه در آثار این دوره از جشنواره دانست.

به گزارش پارتیان امروز، «محمد یحیی آبادی» که  به بخش صحنه ای و خیابانی هجدهمین جشنواره تئاتر استان راه پیدا کرده است، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد معتقد است: جشنواره سبب ایجاد انگیزه و جمع شدن هنرمندان کنار هم می شود اما برای رونق جریان تئاتر نباید آثار تولید شده رها شود و شاهد اجرای عمومی آثار باشیم.

این هنرمند با بیان این که در استان  به هنر نمایش به درستی پرداخت نشده و روال مستمری ندارد، گفت: اجرای عموم و حضور مخاطب نیاز جریان تئاتر استان است، اما به واسطه این که اهمیتی به این مقوله داده نمی شود، تنها جایی که یک هنرمند بتواند به حضور در آن دلگرم باشد جشنواره تئاتر استان است.

او که با  ۲ اثر نمایشی «کارنال» و «سرافراز» در این رویداد حضور پیدا می کند، از این که در  جشنواره فضا برای ارائه آثار با مخاطبانی علاقه مند بیش از بیش فراهم است،گفت: بعد از جشنواره فقط هنرمند می ماند، مگر این که بستر اجرای عموم فراهم باشد و هنرمند بتواند از تمام پیچ و خم ها عبور کرده و اثرش را روی صحنه ببرد.

«یحیی آبادی» اضافه کرد: به طور قطع با برنامه ریزی درست و اجرای همین ۱۵ آثار راه یافته در طول سال شاهد روشن ماندن چراغ تئاتر در استان خواهیم بود و تداوم این اتفاق درکنار حضور پررنگ مخاطب، ​رونق جریان تئاتر خراسان شمالی را نیز به دنبال خواهد داشت.

​این کارگردان اسفراینی با اشاره به این که تئاتر امروز به دنبال کار خلاقانه است و داوران هم دنبال خلاقیت هستند، اظهارداشت: آنچه که سبب می شود تا اثری از خراسان شمالی راهی فجر شود کارگردان یا گروهی است که به ایده، اجرای جدید و خلاقانه رسیده باشد تا هم مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و هم داوران را.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در این دوره از جشنواره شاهد آثار خلاقانه با تنوع موضوعی باشیم.

این هنرمند که حضور پررنگی در جشنواره های تئاتر استان ​داشته و دارد، نگاه دوستانه به  فعالان این عرصه و فراهم کردن شرایط و بدون دغدغه برای تمرین را لازمه حضور موفق و خوب در این رویداد عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه در اسفراین بستر برای تمرین تولیدات فراهم بود و حمایت ها و نگاه خوب مسئولان شهرستان به مقوله تئاتر سبب شد تا در این دوره شاهد حضور پررنگ هنرمندان اسفراینی باشیم.

وی اظهارامیدواری کرد: در این دوره شاهد حضور پررنگ مخاطبان در تمامی اجراها و جشنواره ای درخور و پرشور برای جامعه هنری و علاقه مندان به هنرنمایش باشیم.

بر اساس این گزارش، هجدهمین  جشنواره تئاتر  خراسان شمالی از نهم تا یازدهم  ماه جاری در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری «احسان کمالی»  در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد  برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=5876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰