تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6

انتقال آب از دریای عمان یا کشور تاجیکستان در دستور کار

  • کد خبر : 2702
  • 06 شهریور 1401 - 11:50
انتقال آب از دریای عمان یا کشور تاجیکستان در دستور کار
با توجه به خشکسالی های پی در پی و وجود دو سوم دشت ممنوعه و عدم امکان برداشت ، آب خارج از استان تامین می شود بر این اساس موضوع انتقال آب از دریای عمان یا کشور تاجیکستان رادر یک برنامه زمان بندی شده در دستور کار داریم .

به گزارش پارتیان امروز به نقل از استان فرهنگها؛ استاندار خراسان شمالی صبح امروز در سومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح پروژه خط انتقال آب از سد شیرین دره به شهر بجنورد این مطلب را گفت و ادامه داد  : با بهره مندی استان از منابع آبی سایر کشورها یا هر منبع دیگر تمام سدهای استان به کشاورزی آبی اختصاص می یابد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی دکتر محمد رضا حسین نژاد افزود: اگر از سایر منابع آبی برای تامین آب این استان استفاده شود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی آزادسازی می شود که رونق این بخش را شاهد خواهیم بود.
و
وی به برکات سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر به راه های روستایی و زیر ساخت ، توجه به صنعت و معادن ، توسعه گردشگری توجه خاصی شده است.

این گزارش حاکی است اعتبار هزینه شده برای پروژه فوق ۶۸ میلیارد تومان است که از این رقم ۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰