تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4
امام جمعه گنبدکاووس:

اهداف شهدا برای جامعه ورزش تبیین و جریان‌سازی شود

  • کد خبر : 3914
  • 01 اردیبهشت 1402 - 15:46
اهداف شهدا برای جامعه ورزش تبیین و جریان‌سازی شود
پارتیان امروز- امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز شهدای ورزشکار، گفت: لازم است مسوولان بیش از پیش در مسیر جریان‌سازی انقلاب اسلامی برای جوانان، اهداف شهدا را در جامعه با نشاط و پرانرژی ورزشی تبیین کنند.

به گزارش پارتیان امروز ، به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس اظهارکرد: خیلی از شهدایی که در راه دفاع از ایران اسلامی جان خود را فدا کردند از جامعه ورزشی بودند لذا متولیان حوزه ورزش باید در کنار توجه به برپایی مسابقات مختلف، برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی برای شناساندن بیشتر این شهدا به کودکان، نوجوانان و جوانان را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به تقاضای کشورهای مختلف برای خریداری موشک از ایران اسلامی، گفت: آنچه امروز مایه قدرتمندی ایران در جهان است موشک‌های با کارکرد هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید که خیلی از کشورهای دنیا خواهان خریداری آنها هستند.

امام جمعه گنبدکاووس با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب هرجا که مشکلی برای کشور پیش می‌آید از سپاه پاسداران برای حل آن کمک می‌گیریم.

 

حجت الاسلام ترابی از مردم مومن و انقلابی خواست همچنان در طول سال بر حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان از جمله تحکیم مبانی اعتقادی کوشا باشند.

وی گفت: نمازعید سعید فطر بعد از سه سال فردا به امامت رهبر معظم انقلاب در تهران اقامه می‌شود لذا شرکت در این همایش معنوی برای مومنان تجدید بیعت دوباره با انقلاب اسلامی و رهبری به‌حساب می‌آید.

وی افزود: با توجه به دیدار سفرا و نمایندگان ۵۰ کشور دنیا با اکثریت اسلامی با مسوولان جمهوری اسلامی، می‌طلبد جمهوری اسلامی بیش از پیش با معرفی نگاه بلند انقلاب اسلامی به سمت همگرایی جهانی حرکت کند چرا که یک چهارم جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

امام جمعه گنبدکاووس اختلاف و درگیری در کشور سودان را زیر سر رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: سودان بعد از برقراری ارتباط عربستان با ایران، یک برگشتی به سمت محور مقاومت داشته و این رژیم با درخطر دیدن منافع خود تصمیم به شکل‌گیری کودتاه در این کشور گرفت.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اعلام آمریکا بر افزایش سرعت دلارزدایی از اقتصاد جهان، اظهارکرد: اقتصاد آمریکا که تا چند وقت بیش از ۶۵ درصد اقتصاد دنیا را اداره می‌کرد الان به زیر ۵۰ درصد رسیده و آنانی که توان قبول اینکه دیگر آمریکا ابرقدرت نیست را ندارند باید یک بار دیگر دنیا را با نگاه واقع‌گرایانه ببینند.

وی ادامه داد: دیگر آمریکا یک قدرت جهانی نیست به عنوان نمونه همه نیروهایش را فرستاده تا عربستان را متقاعد کند که با یمن صلح نکند چون در اوکراین ضرر می‌کند اما آنها قبول نکردند در حالی که قبلا نیازی به واسطه نبود و اروپا که همیشه پیرو و تابع آمریکا عمل می‌کرده امروز به طور رسمی علیه این کشور موضع گیری می‌کند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان، گفت: مهمترین توصیه ایشان در این دیدار به دانشجویان و جوانان تلاش برای سوادی آموزی، استحکام معرفتی و توان ایجاد تحول در فکرشان بود به این معنی که نظام فکری خود را به حدی برسانند تا در مقابل شبهات قدرت پاسخ‌گویی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰