تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7
سید محمد پاکمهر:

تصویب بودجه ۱۰ میلیاردی برای جان دوباره به پروژه سد بش قارداش

  • کد خبر : 151
  • 08 اردیبهشت 1400 - 15:57
تصویب بودجه ۱۰ میلیاردی برای جان دوباره به پروژه سد بش قارداش
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی از تصویب اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای اتمام پروژه سد بش قارداش در شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز ؛ رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت : پروژه سد بش قارداش در سال۸۹ ایجاد شد که مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که این پروژه پس از پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اولویت در تخصیص اعتبار متوقف شد.

سید محمد پاکمهر ادامه داد: در صورت احداث سد و بهره‌برداری از آن، مجموعه فضای سبز و گردشگری و توریستی بش قارداش،باغ ها و مزارع آن منطقه و حومه از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

وی تاکید کرد:آب ذخیره شده ۲ میلیون متر مکعب خواهد بود که یک میلیون مترمکعب آن جهت فضای سبز باغ داری و کشاورزی استفاده خواهد شد.

سید محمد پاکمهر خاطرنشان کرد:بهره برداری از این سد؛به لحاظ تحول در حوزه گردشگری و توریستی بش قارداش و ایجاد اشتغال و جذب توریست در آن منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ کشور اذعان کرد:یکی از اقدامات شایسته جهت تسریع در پیشرفت پروژه ، تامین اعتبار مشارکتی از ناحیه شهرداری و شورای اسلامی شهر بجنورد ، مدیرکل آب منطقه‌ای  و سازمان برنامه و بودجه استان است .

پاکمهر در ادامه افزود : جلسه ای تشکیل و تفاهم نامه ای را امضا شده که برای تامین اعتبار و شتاب پروژه و به بهره برداری رساندن آن همه ی اعضای جلسه متعهد به اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی از محل حوزه ماموریتی خودشده اند. امیدواریم باتشریک مساعی و هزینه کرد مبلغ چهل میلیارد تومان برای احداث سد ،خواسته دیرینه مردم استان تحقق یابد.

سد بش قارداش در بجنورد در سال ۹۲ وارد مرحله عملیاتی شد. ظرفیت مخزن این سد یک میلیون و ۸۴۰ هزار مترمکعب است که با هدف تامین آب فضای سبز، کشاورزی و گردشگری اجرایی شده است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰