تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
9
در نشست خبری با اصحاب رسانه

تولید ۵۵۰ هزار تن فلز آلومینا در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 2544
  • 13 شهریور 1401 - 15:37
تولید ۵۵۰ هزار تن فلز آلومینا در سال ۱۴۰۱
پارتیان امروز- مدیرعامل آلومینای ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه از تولید 550 هزار تن فلز آلومینیوم در سال جاری خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز ، مدیرعامل شرکت آلومینای ایران از تولید هیدرات ویژه در این مجتمع  خبر داد و گفت: میزان ذخایر بوکسیت تا سال ۱۳۹۵، حدود هفت میلیون تن بود اما با اکتشافات انجام شده طی سال‌های اخیر، ۳۳ میلیون تن به ذخایر قطعی موجود اضافه شده و به ۴۰ میلیون تن رسیده است.

تورج زارع با اشاره به تولید ۱۶۶ هزار تنی تولیدات هیدرات تا پایان مرداد ماه سال جاری افزود: برنامه ما در سال جاری تولید ۲۵۰ هزار تن آلومینا است، که با اشاره به تولید ۱۶۶ هزار تنی هیدرات تقریبا معادل ۹۷ هزار تن تولید آلومینا در این مجتمع صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکل تامین برق اظهار داشت در تابستان سال جاری شاهد کاهش تولید ۳۰۰ تنی در بخش آلومینیوم بودیم و تا کنون حدود یک‌هزار تن نسبت به برنامه در تولید آلومینیوم کاهش داشته ایم.

زارع بیان داشت: در بخش تولید آلومینا کاهش مصرف برق موجب شده است نتوانیم به برنامه مدنظر دست یابیم اگرچه به علت برنامه‌هایی که در سال گذشته تدارک دیده بودیم‌ در تولید آلومینا نسبت به سال گذشته ۱۶۰۰ تن افزایش تولید داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت تولید آلومینا بیان داشت: در بخش تولید آلومینیوم تا پایان مرداد امسال حدود ۱۵ هزار تن فلز آلومینیوم تولید شده است که امیدواریم در نیمه دوم سال تولید افزایش یابد اگرچه در زمستان نیز با مشکل تامین گاز برای تولید بخش آلومینا مواجه خواهیم بود.

زارع در خصوص معدن تاش واقع در استان سمنان گفت: معدن تاش از ذخیره‌های با کیفیت بوکسیت در کشور است که با تعطیلی آن ناچار به واردات بوکسیت از ترکیه شدیم اما با همکاری مطالعاتی دانشگاه های شیراز و شاهرود مبنی بر آلاینده نیودن این معدن و با پیگیری از سازمان منابع طبیعی، انتظار صدور پروانه استخراج از این معدن را دارا هستیم.

مدیرعامل آلومینای ایران افزود: تولید آلومینیوم کشور تا پایان سال جاری بالغ بر ۵۵۰ هزار تن خواهد بود که با توجه به ظرفیت ۴۰ درصدی صادرات آن، شرکت آلومینای ایران هم برنامه صادراتی ۴۰ درصدی آلومینیوم خود را دارد.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰