تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2

رتبه نخست نرخ ازدواج خراسان شمالی در کشور/دهه هشتادی ها پیشتاز در ازدواج

  • کد خبر : 1147
  • 05 دی 1400 - 18:39
رتبه نخست نرخ ازدواج خراسان شمالی در کشور/دهه هشتادی ها پیشتاز در ازدواج
مدیر کل ثبت احوال استان خراسان شمالی با اشاره به رتبه نخست نرخ ازدواج استان در کشور به پیشتازی دهه هشتادی ها در این امر اشاره کرده و افزود:در پایان آذرماه امسال جمعیت استان به ۹۹۳ هزار و ۵۵۵ نفر رسید که ۵۵۷ هزارو ۵۵۹ نفر آن جمعیت شهری و ۴۳۵ هزار و ۹۹۶ نفر آن را جمعیت روستایی تشکیل داده است

به گزارش پارتیان امروز؛ مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در پایان آذرماه امسال جمعیت استان به ۹۹۳ هزار و ۵۵۵ نفر رسید که ۵۵۷ هزارو ۵۵۹ نفر آن جمعیت شهری و ۴۳۵ هزار و ۹۹۶ نفر آن را جمعیت روستایی تشکیل داده است.

علی زاهدی نیا ادامه داد: طبق آمار مدیر کل ثبت احوال استان هر چند در این مدت ۵ هزار و ۶۹۹ نفر به جمعیت استان اضافه شده است اما این در حالی است که تعداد وفات استان در این ۹ ماهه بیشتر از سال گذشته بوده است به گونه ای که در این مدت ۴ هزار و ۹۲۲ نفر فوت شده اند اما در مجموع سال گذشته ۴ هزار و ۵۴۷ نفر فوت کردند.

وی در ادامه افزود : هر چند باید طبق بررسی های کارشناسی اظهار نظر کرد اما به نظر می رسد افزایش فوتی های ناشی از کرونا با شیوع پیک کرونای دلتای در استان دلیل این افزایش فوتی ها در استان باشد.

زاهدی نیا در خصوص آخرین آمار ازدواج در استان نیز اعلام کرد: در نه ماهه گذشته ۶ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج در استان ثبت شده است که دو هزار و ۴۰ مورد از عروس خانم ها در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده اند، همچنین ۲ هزار و ۸۹ داماد نیز در رده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله بوده اند .

به گفته وی خراسان شمالی رتبه نخست ازدواج را در کشور به نسبت جمعیت دارد اما به لحاظ آمار طلاق رتبه نهم را در کشور دارد. بیشترین رده سنی طلاق در استان بین سن ۲۵ تا ۲۹ سال ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به اینکه در آمار جمعیتی، رده های سنی صفر تا ۱۴ سال و بالای ۶۵ سال در گروه جمعیت غیرفعال محسوب می شوند، گفت: براین اساس ۲۷۱ هزا رو ۵۶۷ نفر در گروه اول و ۵۴ هزار و ۳۷۵ نفر که در گروه دوم قرار می گیرند، ثبت شده که آمار سالمندان خراسان شمالی ۶ درصد کل آمار جمعیتی است که در مقایسه با میانگین کشوری که ۹ درصد است وضعیت مناسبی دارد.
زاهدی نیا جمعیت جوان استان که رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال هستند را ۲۶۰ هزار و ۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین جمعیت ۱۵ سال به بالا نیز ۷۲۱ و ۹۸۸ نفر است، جمعیت فعال خراسان شمالی در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال ۶۶۷ هزار ۶۱۳ نفر هستند.

وی همچنین بشترین اسامی در استان خراسان شمالی را به ترتیب محمد، امیر علی، علی، آریا و امیرحسین و برای دختران فاطمه، زهرا، رستا، آوا و آسنا نام برد.

جمعیت استان خراسان شمالی بر اساس تفکیک جنیستی ، جمعیت آقایان ۴۹۹ هزار و ۱۸۰ نفر و بانوان ۴۹۴ هزار و ۳۷۵ نفر است.

 

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰