تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

برگزاری مسابقات قرآنی انگیزه انس با قرآن را در جوانان بیشتر می کند

  • کد خبر : 6275
  • 07 آذر 1402 - 19:54
برگزاری مسابقات قرآنی انگیزه انس با قرآن را در جوانان بیشتر می کند

مسوول اداره قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: برگزاری مسابقات قرآنی فرصت و انگیزه مناسبی در مردم به ویژه جوانان برای آشنایی با آموزه های دینی و انس بیشتر با قرآن است. به گزارش پارتیان امروز و به نقل از ستاد خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم، حجت الاسلام […]

مسوول اداره قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: برگزاری مسابقات قرآنی فرصت و انگیزه مناسبی در مردم به ویژه جوانان برای آشنایی با آموزه های دینی و انس بیشتر با قرآن است.

به گزارش پارتیان امروز و به نقل از ستاد خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم، حجت الاسلام محمود میر جلیلی اظهار کرد: باید روحیه قرآنی در بین مردم جامعه افزایش پیدا کند و برگزاری این مسابقات می تواند ظرفیت مطلوبی باشد. وی خاطرنشان کرد: هرگاه انس با قرآن در بین جوانان ما افزایش پیدا کند، کارآمدی آنان نیز بالاتر می‌رود و در تعهد و کیفیت کار آنان اثرات مثبتی مشاهده می‌شود. مسوول اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به تمرکز زدایی مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: این رویکرد موجب ارزیابی دقیق و بالارفتن کیفیت و فراگیری در این حوزه خواهد بود. حجت الاسلام میر جلیلی خاطرنشان کرد: همچنین شناسایی استعدادهای قرآنی و قهرمانی بین الملی را دربر خواهد گرفت. وی در ادامه به اجرای مطلوب و نحوه برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: در این راستا در سطح شهرستانی باید دولت و مسوولان مربوطه اعتبار بیشتری را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم افراد بسیاری را از شهرها و روستاها جذب کنیم. مسوول اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تاکید کرد: ارتباط با قاریان و توسعه کمی و کیفی مسابقات قرآنی نیازمند حمایت است که باید در این امر چاره ای اندیشید. حجت الاسلام میر جلیلی اضافه کرد: تقویت ارتباط مردم با قرآن یک ضرورت است و باید رویدادهای قرآنی با توجه بیشتری برگزار شود و تعالیم آسمانی آن در امور روزانه جریان پیدا کند. بر اساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده گان و دارالقرآن ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰