تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

چشم انتظار یکشنبه و چهارشنبه ها هستیم/استاندار بعدی قطعا بومی نخواهد بود

  • کد خبر : 620
  • 07 آبان 1400 - 10:01
چشم انتظار یکشنبه و چهارشنبه ها هستیم/استاندار بعدی قطعا بومی نخواهد بود
محمد وحیدی نماینده پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامشخص بودن وضعیت استاندار، گفت "در این رابطه پییشنهاد هایی به وزیر کشور داده ایم ولی در میان نامزد های نهایی همه رد شده اند، فعلا باید چشم انتظار جلسات هیات دولت باشیم.

به گزارش پارتیان امروز؛ باوجود گذشت چندین ماه از آغاز به کار دولت جدید و گمانه زنی ها و معرفی گزینه های بسیار برای تصدی صندلی استاندار خراسان شمالی اما هنوز تکلیف این پست در استان مشخص نشده و شجاعی همچنان به کار خود ادامه می دهد.

محمد وحیدی نماینده پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم معارفه شهردار جدید بجنورد طی مصاحبه با خبرنگار پارتیان امروز به وضعیت نامشخص تصدی این پست اذعان کرده و گفت “علارقم اقدام مشترک نمایندگان استان برای بررسی و معرفی گزینه های مختلف برای تصدی استانداری خراسان شمالی، متاسفانه هیچکدام از گزینه های ما در لیست نهایی وزارت کشور قرار نگرفته اند”.

محمد وحیدی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد “رزومه ۱۵ تن بررسی شده و در نهایت ۵ تن برای تصدی این پست به وزارت کشور پیشنهاد شده اند”.

وحیدی به رایزنی و تاثیر برخی جریانات دیگر برای انتخاب استانداران در پایتخت اشاره کرده و ادامه داد “هر استانداری که برای استان انتخاب شد مطالبه جدی ما این است که از مدیران صد در صد بومی در تمامی مراحل استانداری و زیر مجموعه های ادارات کل استفاده کند”

وی در رابطه با زمان قطعی تعیین تکلیف این جایگاه در استان پاسخ داد “ما نیز منتظر جلسات هیات دولت هستیم تا سرنوشت این استان مشخص شود و باید چشم انتظار یکشنبه ها و چهارشنبه ها باشیم”.

بر طبق قانون اساسی انتخاب استاندار از وظایف قوه مجریه بوده و در صورت طولانی شدن زمان برای تعیین استاندار و بروز مشکلات، نمایندگان مجلس می‌توانند از مکانیزم‌های نظارتی مانند سوال، تذکر و حداکثر استیضاح برای وزیر کشور استفاده کنند.

عدم تعیین وضعیت در ماندن شجاعی یا تغییر در سمت استانداری خراسان شمالی مشکلات مدیریتی و عدم تحرک اجتماعی در حوزه مدیریتی را ایجاد میکند. حال باید دید که این چشم انتظاری مسئولین استانی برای تغییر تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

آیا طی روزهای آینده تکلیف استانداری خراسان شمالی مشخص می شود یا به دلیل تاخیر در این امر نمایندگان از حقوقی که طبق قانون به آنها داده شده برای تسریع در روند رفع این سردرگمی در استان استفاده خواهند کرد.

انتهای خبر./

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰