تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان

  • کد خبر : 6770
  • 25 بهمن 1402 - 9:02
تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان
پیشکسوتان موسیقی مقامی استان در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر خراسان شمالی تجلیل می شوند.

به گزارش پارتیان امروز، «محسن محمدی»، دبیر سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در خراسان شمالی از تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان در حاشیه این رویداد خبرداد و گفت: در نخستین شب اجرای جشنواره سی و نهم، ۷ گروه موسیقی به همراه تک نوازی «طاهر اقطابی» روی صحنه خواهند رفت و از ۳ تن از پیشکسوتان عرصه موسیقی سنتی استان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به این که در دومین شب اجرای موسیقی که به هنرمندان موسیقی مقامی استان تعلق دارد، اجراها با سرنای استاد «صحرا روشن»آغاز می شود، اظهارداشت: شاهد اجرای ۸ گروه از شهرستان های استان، در کنار تک نوازی ۴ هنرمند استان که در سال های اخیر دراین عرصه خوش درخشیدند، خواهیم بود.

«محمدی» تجلیل از ۳ پیشکسوت موسیقی مقامی استان «فرامرز رستمی» در رشته آواز از بجنورد، «صحرا روشن» قشمه نواز از شیروان و دوتار نواز مانه و سملقانی «محمد دهقان» از برنامه های در نظرگرفته شده در دومین شب این جشنواره است. وی خاطرنشان کرد: ۹ اجرای گروه نوازی و تک نوازی پیانو به همراه تقدیر از گروه های شرکت کننده وگواهی حضور از برنامه های در نظر گرفته در این رویداد در خراسان شمالی است.

این گزارش حاکی است، سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در خراسان شمالی با اجرای۲۴ گروه و ۵ تک نواز استان از فردا در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد آغاز به کار می‌کند و تا بیست و هفتم ماه جاری ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰