تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

افزایش ۷ برابری کمک های خیرین جهت آزادسازی زندانیان در سال جاری/ سرقت عنوان اول جرایم در خراسان شمالی

  • کد خبر : 1774
  • 31 خرداد 1401 - 14:02
افزایش ۷ برابری کمک های خیرین جهت آزادسازی زندانیان در سال جاری/ سرقت عنوان اول جرایم در خراسان شمالی
پارتیان امروز- معاون قضایی دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود از افزایش ۷ برابری کمک های خیرین برای آزادی زندانیان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز ، معاون قضایی دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود از افزایش ۷ برابری کمک های خیرین برای آزادی زندانیان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام امانی سیاست دستگاه قضایی استان را حبس زدایی دانست و گفت: نوعا در جرایمی که امکان داشته باشد اقدام به جایگزینی حبس توسط دستگاه قضا صورت می گیرد.

وی  تلاش برای ایجاد صلح و سازش، عفو، استفاده از تاسیسات حقوقی،تعویق مجازات، ستاد دیه را از جمله اقدامات و شاخص های دستگاه قضایی استان برای کاهش زندانیان نام برد.

معاون قضایی دادگستری خراسان شمالی با اعلام افزایش ۷ برابری کمک های خیرین برای آزادی زندانیان، مبلغ جمع آوری شده در سال گذشته را  ۳۵۰میلیون تومان و در سال جاری دومیلیارد و  ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد

 سرقت عنوان اول جرایم در خراسان شمالی

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این نشست خبری از ورود  ۷۶ هزار  و ۱۶۵ پرونده وارده به دادگاه ها و دادسراهای حوزه های قضایی استان در سال گذشته خبر داد .

ایلالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۴۶ پرونده در زمینه سرقت تشکیل شد که البته در سال های اخیر شمار پرونده ها افزایشی بود، به طوری که در سال گذشته وقوع سرقت رتبه سوم جرایم و امسال رتبه اول را به خود اختصاص یافته است.

وی افزود: در این استان، سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، صدمات غیر عمدی در اثر حوادث رانندگی و تهدید به ترتیب پنج موضوع جرم و پرونده های جرایم است.

وی منشا این جرم ها خصوصا سرقت را در مباحث اقتصادی دانست و افزود: چون با مشکلات اقتصادی فروانی مواجه بودیم سرقت رتبه اول را در این جرایم به خود اختصاص داده است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد درباره صلح و سازش در پرونده های وارد شده به دادسراها گفت: پارسال ۱۱ هزار و ۳۹۰ پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شد که ۵۲ درصد از آن منجر به سازش و ۸ پرونده قتل منجر به رضایت شده است.

وی یکی از موضوعات مهم استان را تعیین تکلیف پرونده های معوق عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۲۶۳ پرونده معوق در استان تعین تکلیف شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد درباره ورود دستگاه قضا به حل مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی استان گفت: پارسال از تعطیلی ۲۸ واحد تولیدی استان جلوگیری و ۹ واحد تولیدی هم احیا شد و از بیکاری ۱۵۳ نفر کارگر جلوگیری شد.

ایلالی از آزاد سازی بیش از ۵۰ هکتار از اراضی که مورد تصرف قرار گرفته بودن خبر داد و گفت: در سال گذشته تقریبا ۱۰۰ درصد اراضی ملی تثبیت شده و خراسان شمالی در سال گذشته در اجرای طرح کاداس رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از آزادسازی و رفع تصرف  ۲۸ هکتار از اراضی حریم رودخانه ها توسط شورای حقوق بیت المال نیز در سال گذشته خبر داد.

دادستان عمومی انقلاب بجنورد با توجه به تحت پوشش قرار دادن ۳۸۸ خانواده زندانیان توسط انجمن حمایت از زندانیان استان در سال گذشته اظهار داشت:  بازدیدهای مستمر توسط انجمن حمایت از زندانیان از خانواده های زندانیان انجام و بسته های معیشتی و کمک های نقدی نیز به این خانواده ها توسط انجمن حمایت صورت گرفته است.

وی کاهش اطاله دادرسی را از جمله برنامه های مهم دستگاه قضای استان دانست و بیان داشت: کاهش اطاله دارسی در دستور جدی دستگاه قضایی است و  در سال ۹۹ میانگین دادرسی ها  ۵۸ روز  در ۱۴۰۰ ۵۰ روز و در سه ماهه سال جاری به ۴۰ روز رسیده است و ابراز امیدواری نمود دادرسی به کمترین زمان خود کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰