تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم:

وقف معامله ای پرسود با خداوند عالمیان و صدقه جاریه

  • کد خبر : 4520
  • 30 تیر 1402 - 17:31
وقف معامله ای پرسود با خداوند عالمیان و صدقه جاریه
پارتیان امروز- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم در خصوص عمل به نیات واقفین خیراندیش با آغاز ماه محرم در شهرستانهای گرمه و جاجرم)

به گزارش پارتیان امروز ، علی شیرغلامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم به پارتیان امروز گفت: با آغاز ماه محرم ماه عزاداری و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ؛ درآمد حاصل از موقوفات با نیت اطعام و عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام در امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد و تکایا صرف و خرج می گردد.

شیرغلامی افزود: در این خصوص با توجه به وظیفه ذاتی اداره اوقاف و امور خیریه در اجرای امینانه نیت واقفین این امر با حساسیت زیادی صورت می گیرد تا برابر با مفاد وقف نامه به آن عمل گردد.

وی منبع  اصلی برپایی مجالس عزاداری و زنده نگه داشتن پیام خونین عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام را سنت حسنه وقف دانست و بر ترویج و گسترش این سنت حسنه تاکید نمود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم بیان داشت: در دوران ما نیز این سنت حسنه رواج دارد و هرساله مومنین در راستای تامین نیازهای جامعه مسلمین و تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و مذهب تشیع اموالی را وقف می نمایند.
شیرغلامی با توجه به گستردگی نیازهای روز جامعه و تنوع در مسایل اجتماعی و فرهنگی و مذهبی وقف گفت:  اداره اوقاف و امور خیریه با بکارگیری کارشناسان خبره  حقوقی و مذهبی به خیرین و واقفین مشاوره لازم را ارائه می نماید تا بدین وسیله بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه اسلامی مرتفع گردد و واقفین و خیرین بدون هیچ نگرانی و با طیب خاطر در این عرصه گام بردارند.
وی وقف را معامله ای پرسود با خداوند عالمیان و صدقه جاریه دانست که اجر و ثواب آن تا روز قیامت به حساب واقف ثبت خواهد شد .
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰