تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

سومین پویش ملی خیام خوانی به منزلگاه پایانی خود رسید.

  • کد خبر : 2485
  • 09 شهریور 1401 - 23:09
سومین پویش ملی خیام خوانی به منزلگاه پایانی خود رسید.
پارتیان امروز- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزیدگان سومین پویش ملی خیام خوانی معرفی شدند.
به گزارش پارتیان امروز؛ «تقی صادقی» با اعلام این خبر افزود: سومین پویش خیام خوانی به منزلگاه پایانی خود رسید و برگزیدگان آن در بخش های خیام خوانی (افراد بالای ۱۵ سال و زیر۱۵ سال)، خوشنویسی رباعیات خیام، سرایش رباعی با موضوع غدیرخم و سرایش رباعی با برداشت آزاد یا استقبال از رباعیات خیام معرفی شدند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ، اظهار کرد: در این پویش بیش از ۴۷۰ اثر در بخش های مختلف از سراسرکشور به دبیرخانه پویش ارسال شد که بعد از بررسی دقیق داوران افراد منتخب در این پویش اعلام شدند.
«صادقی» بیان داشتت: در بخش خوانش رباعیات خیام افراد  بالای ۱۵ سال بدون ترتیب اولویت ، فاطمه سادات حسینی شفیق  و نرگس احمدی از شهرستان مشهد خراسان رضوی،فاطمه مشکین از قم، فهیمه مویدی و مریم ضیغمی از شهرستان بجنورد خراسان شمالی، می باشند.
وی ادامه داد: در بخش خوانش رباعیات خیام افراد زیر ۱۵ سال بدون ترتیب اولویت،امیر طاها قادری از شهرستان شیروان- خراسان شمالی،آندیا پورجابران از کرمانشاه، ریحانه سادات رضوی از شهرستان نیشابور- خراسان رضوی،سوگند آزادی و سیده مائده روزگار از شهرستان مرودشت-استان فارس، یاسمن روشان ازبجنورد- خراسان شمالی،مبینا عین آبادی از شهرستان فیروزه- خراسان رضوی، محمد سپهوند از شهرستان خرم آباد- استان لرستان، محیا فلاحی نژاد فرد از مرودشت استان فارس و هیرسا شکری زاده از  شهرستان دامغان  -استان سمنان به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین منتخبین بخش خوشنویسی رباعیات خیام در بخش نستعلیق، را رتبه نخست متعلق به محمد تقی محرم زاد از اردبیل ، رتبه دوم این بخش توسط محمد بیگدلی از همدان و بهاران عسکری با کسب رتبه سوم  از بجنورد-  خراسان شمالی اعلام کرد.
تقی صادقی افزود: دربخش شکسته نستعلیق علی عابدینی به عنوان نفر اول از شهرستان رشت- استان گیلان، عبدالکریم شم آبادی رتبه دوم از شهرستان سبزوار- خراسان رضوی و مهسا سالاری رتبه سوم از کرمان را کسب کرد.
وی بیان داشت: منتخبین بخش سرایش رباعی با موضوع غدیرخم (بخش ویژه) علی داوری رتته نخست و فائزه رمضانی رتبه دوم از بجنورد- خراسان شمالی و علی سلیمیان از اصفهان مقام سوم را به دست آورد.
صادقی ، نیره جهان بین از شهرستان رشت- استان گیلان رتبه نخست، مرتضی خدایگان از تهران رتبه دوم و سمیه تورجی از شهرستان شیراز- استان فارس به عنوان مقام سوم را از برگزیدگان بخش سرایش رباعی با موضوع استقبال و یا برداشت آزاد از رباعیات خیام نام برد.
گفتنی است، فراخوان این پویش ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام و ۲۰ تیرماه نیز آخرین مهلت ارسال آثار بود که آثار رسیده به دبیرخانه این پویش توسط هیئت داوران بررسی و برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند.
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰