تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6

اجرای طرح یاریگران زندگی در خراسان شمالی / آمار تکان دهنده اعتیاد در خراسان شمالی

  • کد خبر : 3427
  • 24 بهمن 1401 - 11:13
اجرای طرح یاریگران زندگی در خراسان شمالی / آمار تکان دهنده اعتیاد در خراسان شمالی
پارتیان امروز- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی از اجرای طرح یاریگران زندگی در 215 روستای استان خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز؛ ابوالحسن نجفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که با موضوع یاریگران زندگی در سطح نقاط آسیب پذیر در روز یکشنبه  ۲۳ بهمن ماه  با حضور ۴۰ نفر از دهیاران روستای های بجنورد در محل فرمانداری شهرستان بجنورد برگزار شد از برگزاری طرح یاریگران زندگی در روستاهای استان خبرداد.

دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: این طرح در ۴۰ روستای شهرستان بجنورد و ۲۱۵ روستا در سطح استان با هماهنگی و همکاری دهیاران و کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرایی خواهد شد.

نجفی با اشاره به آمار تکان دهنده اعتیاد در خراسان شمالی افزود: ۷ و دو دهم جمعیت استان از مواد مخدر سنتی استفاده می نمایند که در سال معادل هزار و  ۱۵۰ میلیون تومان معادل ساخت یک کارخانه پتروشیمی برای استفاده از مواد مخدر توسط مردم استان مصرف می گردد.

وی با توجه به نقش مهم فرهنگ در تغییر و شیوه زندگی افزود: باید در حوزه جوانان و نوجوانان با همکاری دستگاههای عضو و همچنین کانونهای مساجد نسبت به بستر سازی کار فرهنگی اقدام تا شاهد کاهش این آمار در استان باشیم.

نجفی جایگزینی بازیهای محلی و بومی در مراسمات و جشن ها در روستاها و شهرهای که در مراسمات از مواد مخدر به صورت تفننی استفاده می نمایند   را یکی از راههای جلوگیری و پیشگیری از مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان دانست.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰