تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

استاندار خراسان شمالی: صدور اسناد کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود

  • کد خبر : 5516
  • 13 مهر 1402 - 22:34
استاندار خراسان شمالی: صدور اسناد کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود

به گزارش پارتیان امروز؛ استاندار خراسان شمالی صبح امروز سیزدهم مهرماه در جلسه قرارگاه صدور اسناد ، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی، گفت : اجرایی شدن صدور اسناد کشاورزی با جدیت در حال پیگیری است و سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد اقدامات خوبی را انجام داده اند. محمدرضا حسین نژاد افزود: صدور این […]

به گزارش پارتیان امروز؛ استاندار خراسان شمالی صبح امروز سیزدهم مهرماه در جلسه قرارگاه صدور اسناد ، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی، گفت : اجرایی شدن صدور اسناد کشاورزی با جدیت در حال پیگیری است و سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد اقدامات خوبی را انجام داده اند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: صدور این اسناد رونق کشاورزی را به دنبال خواهد داشت . وی اظهار داشت: یکپارچه سازی اراضی ، رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی می تواند در حوزه ابعاد اقتصادی و امنیتی مهم تلقی شود ضمن اینکه صدور سند اراضی کشت مکانیزه را نیز تسهیل می کند.

در ادامه نیز معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور از پایان و رفع تداخل بین مردم و حاکمیت خبر داد و گفت: بدون اخذ ریالی از مردم در خراسان شمالی شاهد رفع تداخل بین مردم و حاکمیت در حوزه اراضی کشاورزی خواهیم بود.

رضا افلاطونی افزود: قبل از دولت سیزدهم تنها چهار درصد اراضی داری سند حدنگار بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۳۶ درصد رسیده است. وی اظهار داشت :سه تفاهم نامه مشترک با اداره ثبت اسناد با امور اراضی کشاورزی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار هکتار اراضی در سطح کشور یکپارچه سازی شده ، گفت : هر شهرستان یک پایلوت در مساحت صد هکتار را به عنوان یک برنامه اصلی قرار دادیم که اگر انجام شود به اندازه ۱۷ سال کار مفید انجام گرفته است .

افلاطونی خاطرنشان کرد: خدمات ما در حوزه زمین در بستر پنجره واحد انجام می شود که در گام نخست واگذاری زمین به صورت آزمایشی در سه استان و کل کشور تا پایان سال در قالب پنجره واحد انجام می شود.

وی بیان کرد: سه دستور العمل برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی اعمال کرده ایم که نظارت ها و تغییر کاربری ها به نظام مهندسی واگذار شده که امیدواریم در خراسان شمالی این موضوع نیز رخ دهد و اعتبارات آن به تمام کشور هم ابلاغ شده لذا هیچ عذری از استانها پذیرفته نیست.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=5516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰