تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی

افزایش میزان تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی و توزیع آن بین دامداران استان نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 440
  • 24 مهر 1400 - 13:14
افزایش میزان تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی و توزیع آن بین دامداران استان نسبت به سال گذشته
افزایش میزان تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی و توزیع آن بین دامداران استان نسبت به سال گذشته

به گزارش “پارتیان امروز” به نقل از روابط عمومی ، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جلسه ای که با اتحادیه ها و صاحبان کارخانجات خوراک دام استان به منظور رفع مسائل و مشکلات خوراک دام برگزار شد گفت: متاسفانه شرایط اقلیمی شکننده و خشکسالی شدید ، اتکا به واردات نهاده های دامی، شرایط سیاسی و تحریم های اقتصادی از جمله مواردی هستند در کمبود نهاده های دامی در کشور تاثیر گذاشته است.

عبداله یوسفی افزود: در سالهای گذشته که در بدترین شرایط ۱۵ هزار تن جو وارد استان میشد در حالی که این رقم در دوسال اخیر به ۶۰ تا ۹۰ هزارتن نیز رسیده اما بازهم انبارها با کمبود مواجه هستند و تقاضا همچنان وجود دارد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در تعامل با کارخانجات تولید خوراک دام استان ، برنامه تبدیل نهاده های خام دامی به کنسانتره، به منظور یکسان سازی خوراک دامی برای تمامی واحدهای دامی استان در قالب تولید کنسانتره را از شهریور ماه سال گذشته در دستور کار قرار داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده میزان تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی و توزیع آن بین دامداران امسال نسبت به سال قبل از رشد بهتری برخوردار بود این در حالی است که همچنان بحث کمبود نهاده‌های دامی مطرح است و تقاضا بیشتر از عرضه است که یکی از دلایل مهم این مشکل، اختلاف قیمت آشکار بین نهاده‌های دامی آزاد و یارانه‌دار است .

یوسفی تاکید کرد: افزایش تقاضای نهاده‌های دامی و کمبود مربوط به یک شهر یا استان نیست بلکه منوط به سایر نقاط کشور است که به دلیل کمبود بارندگی، فقر مراتع، فصل زاد و ولد دام و از همه مهمتر اختلاف قیمت نهاده‌های یارانه‌دار و بازار ایجاد شده است.

وی گفت: توزیع سهمیه نهاده‌های دامی یارانه‌دار استان از سوی تشکل‌های دام و طیور و بر اساس شاخص‌ها و معیارهایی از جمله شاخص جمعیتی در سامانه هویتی دام انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: توزیع نهاده‌های دام و طیور امسال از طریق سامانه بازارگاه انجام شده و اکنون مشکلی در خصوص این سامانه برای توزیع نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های استان وجود ندارد.

وی از اتحادیه ها و کارخانجات خوراک دام استان  خواست تا در راستای تامین نهاده‌های مورد نیاز جامعه هدف، قدم بردارند و همکاری و هماهنگی لازم را با سازمان جهاد کشاورزی و دامداران استان داشته باشند.

لازم به ذکر است طرح پایش و کنترل کیفی نهاده‌های دامی در استان برای به حداقل‌رساندن مشکلات این حوزه در استان به خوبی اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=440
  • نویسنده : رضا کریمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
  • 847 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰