تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4
در آستانه هفته دولت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با حضور در رسانه های استان؛

اقدامات یک ساله دولت سیزدهم را تشریح کرد

  • کد خبر : 2411
  • 02 شهریور 1401 - 8:12
اقدامات یک ساله دولت سیزدهم را تشریح کرد
پارتیان امروز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آستانه هفته دولت با حضور در خبرگزاری ایرنا، روزنامه اترک و رسانه خبری بجنورد زیبا اقدامات یک ساله دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش پارتیان امروز ،« تقی صادقی» ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: می بایست مشی و منش الگوی دولت مداری آن ها الهام بخش و الگویی متعالی در فعالیت ها و تلاش های ما در خدمت رسانی به مردم باشد.

وی دولت سیزدهم را دولتی مردمی دانست و اظهار کرد: دولت رجایی گونه ای پای کار آمده است، رفتار و منش دولت به ویژه رئیس جمهور می تواند الگویی باشد چرا که به دور از هیچگونه تشریفات اتفاقات بزرگی هم رقم زده است که ۳۱ سفر استانی وی در طول یک سال و پیگیری امور عمرانی، فرهنگی و… گویای این مدعا است.

وی به سفر رئیس جمهور در تیرماه امسال و مصوبات این سفر اشاره کرد و بیان داشت: ۱۲۰میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد (دوبرار) با ۱۲ هزار و ۹۵۰ مترمربع  تا خرداد ۱۴۰۳ مصوب شده است که با تحقق این اعتبار بتوانیم ساخت پروژه را آغاز کنیم.

صادقی ادامه داد: همچنین از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در تیرماه امسال می توان به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تمامی مجتمع های فرهنگی و هنری، اختصاص ۳ میلیارد تومان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد.

وی به افزایش ۱۸۰ درصدی اعطا تسهیلات حوزه اشتغال به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن استان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با ۳۸ طرح فرهنگی و هنری جذب شد که این رقم در سال جاری به ۵میلیارد تومان رسیده است.

«صادقی» در ادامه به ارائه گزارشی از اعضای صندوق اعتباری هنر پرداخت و اظهار داشت: تعداد کل  اعضای صندوق اعتباری هنر ۸۴۹ نفر که از این تعداد ۱۰۰ نفر در یک سال اخیر اضافه شده است و تعداد هنر کارت صادر شده برای ۶۷۵ نفر که به این رقم هم طی سال گذشته ۱۰۰ نفر اضافه شده است.

صادقی تصریح کرد:  ۴۲۰ نفر بیمه شده که از این تعداد۶۶ نفر مربوط  به یک سال گذشته می باشد ، ۳۸ نفر مستمری بگیر، ۳۸ نفر دارای درجه هنری که ۱۱ نفر در یک سال گذشته موفق به کسب درجه هنری شده اند، ۱۳۴ نفر دارای بیمه تکمیلی و اعطا وام بلاعوض برای ۳۶ نفر  به انجام رسیده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی سه طرح یادمان، شمیم و جوانه را از جمله طرح های اعطاء وام به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان نام برد و گفت: در طرح یادمان  ۳۹ نفر ، طرح شمیم یک نفر و طرح جوانه ۴ نفر در یک سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات شده اند که در این راستا هر یک از متقاضیان که شرایط دریافت وام را داشته باشند اعطا خواهد شد.

وی به مبالغ واریزی به اعضای صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و بیان داشت:در مجموع ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان به ۶۷۵ نفر از هنرمندان خراسان شمالی عضو صندوق اعتباری هنر به مناسبت عید نوروز، شب یلدا و میلاد امام حسن (ع) پرداخت شد.

صادقی همچنین در این دیدار ها به رشد مراکز فرهنگی و هنری  در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه سال ۱۳۹۹ تعداد مراکز فرهنگی و هنری دارای مجوز یک هزار ۱۴۲ مرکز بود طی یک سال گذشته این رقم به  یک هزار و ۱۷۲ مرکز در استان رسید.

گفتنی است؛ تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به همراه حجت الاسلام والمسلمین سرشته معاون فرهنگی و رسانه ای این اداره کل صبح امروز به منظور تشریح اقدامات یک ساله دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر  در دفاتر خبرگزاری ایرنا، روزنامه اترک و رسانه خبری بجنورد زیبا حضوریافت.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰