تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4

رئیس شورای فرهنگ عمومی جاجرم ترویج سبک زندگی اسلامی را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست

  • کد خبر : 362
  • 10 مهر 1400 - 16:39
رئیس شورای فرهنگ عمومی جاجرم ترویج سبک زندگی اسلامی را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست
امام جمعه جاجرم ترویج سبک زندگی اسلامی را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این سبک از زندگی باید در جامعه نهادینه شود و نقش دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه مهم است.

به گزارش “پارتیان امروز” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ؛ « حجت الاسلام محمد موسوی» در چهل و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی جاجرم ، گفت: مقام  معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با دولتمردان جدید دو راهکار برای تحقق ارزش های اسلامی انقلابی بیان کردند: نخست اینکه دستگاه های فرهنگی باید جلو تقلید کورکورانه و سبک زندگی غلط را با تبیین ارزش های دینی بگیرند و دوم دستگاه های اجرایی مثل نیروی انتظامی ، بسیج و دستگاه قضایی با مفاسد اخلاقی و فرهنگی مقابله کنند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی جاجرم افزود: باید سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود و رعایت اخلاق و انجام فعالیت‌ها براساس ارزش های اسلامی، فرهنگ جامعه را در مقابل هجمه‌های دشمن مقاوم می‌کند.

امام جمعه جاجرم با اشاره به  تبیین گام دوم انقلاب برای جوانان و آحاد جامعه و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی اسلامی افزود: بیانات رهبری نقشه راه برای آسیب شناسی و برنامه ریزی جهت تحقق این مهم در جامعه است.

فرماندار جاجرم هم در این جلسه گفت: ارزشهای دینی و معنوی سرمایه ای برای جامعه محسوب می شود و هنجار شکنی برخی از افراد در مسائل اخلاقی درست نیست و به افراد آسیب وارد می سازد.

مصطفی حاج زاده افزود: اعتلای هر جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد، به طوری که حتی ما با یاری فرهنگ می توانیم مسیر حرکت حیات آن جامعه را ترسیم کنیم پس باید به موضوع فرهنگ اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به ایام پایانی  ماه صفر و تسلیت این ایام  گفت:د ر برگزاری مراسمات سعی شود پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی  رعایت شود تا به وضعیت رنگ بندی مناسب برسیم و در این حوزه دستگاه های فرهنگی مکلفند هماهنگ عمل کنند و نظارت کافی را داشته باشند .

علی اصغر شکوری، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاجرم گفت: جهت اجرای شدن رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی، باید به زیر ساخت ها توجه کرد و در هر امری پیوست فرهنگی لحاظ شود و همچنین در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی همگی تلاش نماییم.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=362
  • نویسنده : رضا کریمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
  • 666 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰