تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی:

امهال و بخشودگی جرایم و سود بانکی تسهیلات کشاورزان / میر کاظمی سد بزرگ آب خراسان شمالی/ آلبلاغ ثروت بزرگ برای استان

  • کد خبر : 3720
  • 09 فروردین 1402 - 10:59
امهال و بخشودگی جرایم و سود بانکی تسهیلات کشاورزان / میر کاظمی سد بزرگ آب خراسان شمالی/ آلبلاغ ثروت بزرگ برای استان
پارتیان امروز- دکتر حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد از امهال تسهیلات بانکی کشاورزان و بخشودگی جرایم این تسهیلات خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز؛ امان الله حسین پور نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به خشکسالی های سالهای متوالی مجلس در بودجه ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ دولت را مکلف نمود که برای حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان نسبت به امهال تسهیلات بانکی کشاورزان و همچنین بخشودگی جرایم و سود تاخیر این تسهیلات اقدام نماید.

این نماینده مجلس در شورای اسلامی در خصوص معدن آلبلاغ اسفراین نیز افزود: آلبلاغ ثروت بزرگی برای استان و شهرستان اسفراین و همچنین ظرفیت مناسبی برای کشور است.

دکتر حسین پور  با توجه به برداشت غیر رسمی از این معدن در چند سال اخیر اظهار داشت:  چند سالی به صورت غیر رسمی و بدون سرمایه گذاری برداشت از این معدن انجام می شد ؛ ولی با پیگیری های صورت گرفته این معدن به مزایده گذاشته شد و شرکت فولاد مبارکه به عنوان برنده این مزایده معرفی و در روزهای آینده تحویل زمین و اقدامات تجهیز کارگاه توسط این شرکت در اسفراین اقدام خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت تعاونی شهرستان اسفراین نیز بیان داشت: مطابق قانون،  کمیسیون اقتصادی واگذاری معدن البلاغ را به شرکت تعاونی شهرستان اسفراین تایید نکرد سه شرط برای شرکت برنده مزایده در نظر گرفته شد که یکی از شروط اصلی استفاده از ظرفیت شرکت تعاونی شهرستان اسفراین توسط شرکت برنده مزایده بود، که قرار شد شرکت فولاد مبارکه از ظرفیت شرکت تعاونی شهرستان نیزاستفاده نماید.

این مقام مسئول فرآوری خاک معدن آلبلاغ در شهرستان و تعیین مبلغی از سوی پیمانکار برای پروژه های عام المنفعه شهرستان اسفراین را از دیگر شروط برای شرکت مزایده برنده نام برد و افزود: تمامی این شروط توسط شرکت فولاد مبارکه مورد قبول واقع و مقرر شد در فاز اول شرکت فولاد مبارکه مبلغ هزار و پانصد میلیارد تومان در معدن البلاغ سرمایه گذاری نماید.

دکتر حسین پور در خصوص شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد نیز گفت: مراحل تعیین و انتخاب فرماندار این شهرستان در حال پیگیری است و با توجه به استقرار فرماندار تمام ادارات دولتی باید ادارات خود را در این شهرستان جهت ارائه خدمات به مردم این شهرستان راه اندازی و تاسیس نمایند.

میر کاظمی سد بزرگ آب خراسان شمالی

این نماینده مجلس با توجه به اینکه بیش از ۵۰ روستای این شهرستان دارای بحران و تنش آبی می باشند علاج بخشی و ساخت سد بیدواز با ظرفیت ذخیر ه سازی ۴۸ تا ۵۰ میلیون متر مکعب آب، اصلاح شبکه انتقال آب برای جلوگیری از هدر رفت را از جمله اقدامات برای رفع تنش آبی شهرستان اسفراین دانست.

وی در راستای تامین آب پایدار برای شهرستان اسفراین گفت: انتقال آب شرب بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین که در سفر رئیس جمهوری به استان نیز مصوب شده بود از جمله برنامه های و اقدامات برای تامین آب پایدار این شهرستان می باشد.

دکتر حسین پور میرکاظمی را سد بزرگ در تامین آب خراسان شمالی دانست و افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوردر خصوص اجرای ماده ۲۳ پروژه آب پایدار استان ما را کنار گذاشته است.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3720

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰