تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
8
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی

فراهم شدن امکان پرداخت هزینه های درمان ناباروری بیمه شدگان در خراسان شمالی

  • کد خبر : 1197
  • 27 دی 1400 - 23:12
فراهم شدن امکان پرداخت هزینه های درمان ناباروری بیمه شدگان در خراسان شمالی
پارتیان امروز-مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی از امکان پرداخت هزینه های درمان ناباروری بیمه شدگان استان خراسان شمالی که درمان را در مراکز مجاز سایر استانها انجام می دهند خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی از امکان پرداخت هزینه های درمان ناباروری بیمه شدگان استان خراسان شمالی که درمان را در مراکز مجاز سایر استانها انجام می دهند خبر داد.

دکتر محسن رعنایی گفت : مراکزی که دارای پروانه فعالیت می باشند مراکز مجاز محسوب می شوند و بیمه شدگان استان اگر  اسناد درمانی از این مراکز در استان و سایر استانها می باشند را برای اداره کل بیمه سلامت بیاورند در استان قابل پرداخت می باشد.

وی  تنها مرکز مجاز درمان ناباروری استان را بیمارستان بنت الهدی اعلام کرد و توصیه کرد : بیمه شدگانی که می خواهند اقدام به درمان ناباروری در استان یا خارج استان نمایند لازم است  قبل از اقدام به درمان از طریق مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت به ادرس www.ihio.gov.ir و یا از اداره کل بیمه سلامت و یا ادارات شهرستانها برای معرفی مراکز مجاز استعلام بگیرند تا پرداخت هزینه های درمان این بیمه شدگان دچار مشکل نشود .

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در آذر ماه سال ۱۴۰۰ از طریق شورای عالی بیمه به سازمانهای بیمه گر و متعاقبا ادارات بیمه سراسر کشور ابلاغ شده است.

دکتر رعنایی  اظهارداشت : پیش از اجرای طرح پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری ، اقدامات تشخیصی ناباروری مانند ویزیت، آزمایش و سونوگرافی و دارو در تعهد بیمه سلامت بود ولی در این دستور العمل سایر خدمات نوین باروری شامل بسته های خدمتی میکرواینجکشن سه بار در هر سال ، بسته خدمتی ivf  سه بار در هر سال و بسته خدمتی تلقیح داخل رحمی سه بار در هر سال در تعهد بیمه ها قرار گرفته است.

وی  حمایت مالی و پوشش خدمات توسط سازمان های بیمه گر ، رضایتمندی بیمه شدگان ، راحت شدن دسترسی به این خدمات در سراسر کشور جهت بیماران ، افزایش نرخ رشد جمعیت ، افزایش دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری و  در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری را از اهداف این طرح اعلام نمود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی به درمان ناباروری اولیه و ثانویه در این طرح اشاره کرد و توضیح داد : ناباروری اولیه به زوج هایی گفته می شود که پس از یک سال تلاش برای باروری ، به طور طبیعی بارداری موفقی نداشته اند که البته این مدت برای خانمهای بالای ۳۵ سال به ۶ ماه کاهش می یابد.

دکتر محسن رعنایی درمورد ناباروری ثانویه نیز توضیح داد که نازایی ثانویه زوج هایی هستند که دارای فرزند زنده هستند ولی برای باروری مجدد دچار مشکل بوده و یک سال بدون هیچگونه پیشگیری نتوانسته اند باردار شوند.

وی  سهم بیمه ها در پرداخت این خدمات را به میزان ۹۰ درصد تعرفه های دولتی در مراکز دولتی و مراکز عمومی غیر دولتی عنوان کرد.

در حال حاضر در سطح استان خراسان شمالی یک مرکز درمان ناباروری دولتی در بیمارستان بنت الهدی بجنورد فعال است که اداره کل بیمه سلامت آمادگی برای انعقاد قرار داد با این بیمارستان را اعلام نموده است.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰