تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

اولویت ما اصلاح ساختار است / می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که تولید کنندگان فقط تولید کنند.

  • کد خبر : 3612
  • 19 اسفند 1401 - 0:06
اولویت ما  اصلاح ساختار است / می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که تولید کنندگان فقط تولید کنند.
پارتیان امروز - در فاصله دو روز مانده تا انتخابات هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی کانون کارآفرینان خراسان شمالی لیست مورد حمایت خود را برای این دوره منتشر کرد.

به گزارش پارتیان امروز در فاصله دو روز مانده تا انتخابات هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی کانون کارآفرینان خراسان شمالی لیست مورد حمایت خود را برای این دوره منتشر کرد.

لیستی که در آن چهره های سر شناس تولید کنندگان و کارآفرینان برتر استان حضور دارند.
منتخب این لیست برای ریاست اتاق بازرگانی استان که با شعار انتخاب شما ، آینده شما پای کار آمده است «محمد جاجرمی» کارآفرین برتر و صادر کننده نمونه استان است.

اصلاح ساختار درونی اتاق بازرگانی

مدیر عامل گلچین فوم که خود را عملگرا می داند، اصلاح ساختار درونی اتاق بازرگانی استان را در اولویت برنامه هایش در صورت انتخاب قرار داده است و می گوید قصد دارد تا گلچینی از بهترین کارآفرینان ، تولیدکنندگان و اقتصاد دانان استان را برای تحول در اقتصاد استان گرد هم آورد تا بتوان گامی بزرگ برای تحول در اقتصاد استان برای خروج از محرومیت برداشت.

«جاجرمی» معتقد است اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی باید شرایط را به گونه ای برای تمام تولید کنندگان در عرصه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی فراهم آورد که تولیدکنندگان این بخش فقط به تولید فکر کنند و دیگر انرژی آن ها برای بازاریابی یا دیگر مشکلات و موانع سر راه تولید هدر نرود.

وی اصلاح ساختار درونی اتاق بازرگانی را یک ضرورت اساسی برای تحول در این اتاق بر می شمرد و می گوید: در گذشته به دلیل آن که دولت دخالت زیادی در اقتصاد و بخش تولید داشت اتاق های بازرگانی در سراسر کشور از اهمیت بالایی برخوردار نبودند اما با شرایط تحریمی که برای کشور به وجود آمد و همچنین برنامه های دولت برای واگذاری امور به بخش خصوصی اتاق های بازرگانی نقش زیادی در توسعه برنامه های اقتصادی کشور دارند. از طرفی برای توسعه صادرات و تعامل تجاری مناسب با کشورهای مختلف دنیا باید ترکیبی از بهترین کارآفرینان، تولیدکنندگان و تجار در اتاق بازرگانی حضور داشته باشند چرا که این تیم به عنوان پیشانی اقتصادی هر استان و کشور محسوب می شود. بنا بر این می طلبد تا تحول ساختاری خوبی در ساختار اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان رخ دهد.

اهمیت انتخاب هیات نمایندگان

وی بر این موضوع تاکید می کند که اگر اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان هئیت رئیسه خوبی داشته باشد اما هر ۱۵ عضوهیات نمایندگان آن از افراد برتر و هماهنگ با تیم هئیت رئیسه نباشند برنامه ها به خوبی پیش نمی رود چرا که مصوبات هیات نمایندگان لازم الاجراست و می تواند تصمیمات هئیت رئیسه را وتو کند.

به گفته این صادر کننده نمونه برتر استان اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان نه تنها شانه به شانه دولت باید بتواند اقتصاد را در شرایط سخت تحریمی پویا نگه دارد بلکه باید به گونه ای توانمند شود که بازوی قدرتمند هر سه قوه باشد.

استفاده بهینه از نخبگان

وی توجه و اهمیت ویژه به نخبگبان و استفاده از ظرفیت این افراد را از برنامه های ویژه خود عنوان می کند و ادامه می دهد: اتاق بازرگانی باید به گونه ای در خصوص بازارهای هدف در داخل و خارج از کشور و همچنین جذب سرمایه گذار فعالیت و اطلاعات کسب کند که دیگر تولید کنندگان استان به فکر بازاریابی محصول تولیدی خود نباشند.

به گفته «جاجرمی» برای رسیدن به این هدف اتاق بازرگانی باید بازارهای هدف و پر سود داخلی و خارجی را به خوبی بشناسد، تعامل بسیار خوبی با اتاق های بازرگانی داخلی و خارجی برقرار کند، فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کند و واسطه های موجود در مسیر تولید کنندگان را برای رسیدن کالا به طور مستقیم به مصرف کننده داخلی و خارجی را حذف کند.

وی خاطرنشان می کند: اتاق ایران بودجه های خوبی را برای امور تحقیقاتی و حمایتی از تولیدکنندگان و کارآفرینان در اختیار اتاق استان قرار می دهد و همچنین می توان با رایزنی با صنایع بزرگ استان و همچنین تولیدکنندگان درآمدهای خوبی را برای اتاق بازرگانی جذب کرد تا با کمک این اعتبارات و همچنین استفاده بهینه از نخبگان اقتصادی مسیر را برای تولیدکنندگان در تمام عرصه های صنعتی، معدنی و کشاورزی هموار کرد تا آنان فقط به تولید فکر کنند.

وی در پایان این گفت گو مهمترین اهداف گروه ائتلاف انتخاب شما ، آینده شما را به شرح زیر بر می شمرد:

تغییر در استراتژی اتاق استان به عنوان مشاور قوای سه‌گانه و ارتباط منسجم و کاربردی با نمایندگان قوا در استان

رویکرد ارتقای مشارکت مستقیم اعضای فعال در اداره اتاق و به کارگیری مشاوران خبره در جهت رونق در اتاق

ایجاد تشکل های محوری و تبدیل اتاق بازرگانی به عنوان تشکل قانونی برای میزبانی از همه نخبگان اقتصادی و بازرگانی استان

تهیه و تدوین گزارش های دقیق و ارائه آن به اعضای اتاق به منظور ایجاد اتاق شفاف برای همه فعالان اقتصادی

توجه ویژه به بازارهای منطقه و ایجاد بازارهای برای تولیدات و صنایع استان

زمینه سازی جهت حضور جوانان نوآور و نواندیش و کارآفرین و اقتصادی در اتاق استان

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰