تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3
رییس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری خراسان شمالی ؛

اولویت مجلس ، محرومیت زدایی است

  • کد خبر : 4237
  • 11 خرداد 1402 - 13:43
اولویت مجلس ، محرومیت زدایی است
پارتیان امروز- رییس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری خراسان شمالی گفت : اولویت مجلس، محرومیت زدایی، رفع مشکلات معیشت، آبرسانی به روستاها و ساخت مسکن محرومان است.

به گزارش پارتیان امروز ؛ محمدباقر قالیباف در جلسه شورای اداری خراسان شمالی گفت: مدیران و مسئولان برای اجرای پروژه ها متاسفانه تنها دنبال جذب اعتبار و ردیف دولتی هستند درحالی که با جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی اقدامات بسیار مفید و بزرگ و سودآور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در برنامه هفتم با دولت توافق کرده ایم که در چارچوب سیاست های کلان به برنامه ها به صورت مسئله محور بپردازیم، اظهار داشت: به عنوان مثال دو تا سه برنامه را باید پیدا کنیم و آن را در برنامه هفتم طی ۵ سال اجرایی کنیم و به پایان برسانیم که این امر به معنای تولید ثروت است.

قالیباف خطاب به مدیران افزود: مدیری که منتظر اعتبار و اختیار باشد نمی تواند کار بکند و ما مدیران باید روش تجهیز منابع را یاد بگیریم .

وی یکی از مهمترین چالش های استان خراسان شمالی را با توجه به تغییر ۱۳ استاندار در طی ۱۸ سال تاسیس استان تغییر مقام عالی دولت در استان دانست و بیان کرد: این امر در بالاترین سطح استان اتفاق افتاده است و به طور حتم این وضعیت در رده های پایین تر بدتر است.

رئیس قوه مقننه کشور تاکید کرد: همه ما باید یک هدف داشته باشیم‌ بنابراین اولین درخواستی که دارم این است که هر کاری که می خواهیم انجام دهیم هماهنگی و هم جهتی به سوی مسیر داشته باشیم و این مهمترین موضوع است.

قالیباف ادامه داد: از سوی دیگر سیستم های ما بسیار متمرکز شده است و تمرکزگرایی در اوج خود است.

وی با تاکید بر اینکه کار باید به معنای واقعی انجام شود، گفت: کار حیات و جوهره انسان ها است و انسان را سرزنده و قدرتمند نگه می دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دستگاه ها و سازمان ها از قانون فروش فضاهای مازاد استفاده نکردند، گفت : قانون مولد سازی اموال غیر منقول بلا استفاده مانده است در صورتی که باید این قانون تحولی ایجاد کند اما هیچ اقدامی نشده است.

قالیباف در ادامه افزود : اگر استان ها نسبت به قانون مولد سازی اقدام کنند می توانند بیش از ردیف های بودجه ای درآمد ایجاد کنند که تحول آفرین خواهد بود.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰