تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3

با ترک فعل مسئولان در سیلاب اخیر برخورد می‌شود

  • کد خبر : 3956
  • 10 اردیبهشت 1402 - 12:37
با ترک فعل مسئولان در سیلاب اخیر برخورد می‌شود
پارتیان امروز- دادستان بجنورد گفت: با ترک فعل مسوولان در سیلاب اخیر برخورد می‌شود.

به گزارش  پارتیان امروز ، به نقل از خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی ، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: که به عنوان مدعی العموم مشکلات ناشی از سیل اخیر مرکز خراسان شمالی را بررسی و پیگیری می‌کنیم و با ترک فعل اشخاص مسئولان می‌شود.
سیدجواد ایلالی افزود: چنانچه ترک فعل ناشی از ضعف نظارتی مسوولان و یا اقدام مجرمانه افرادی که عالما و عامدا در مسیر سیلاب سازه‌هایی بنا کرده اند، احراز شود و یا در صورتی که معلوم شود در این خصوص دستگاه‌هایی مجوز ساخت و ساز صادر کرده اند، مراتب مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب بجنوردبا تاکید بر رسالت ذاتی و نقش قانونی دادستان بعنوان مدعی العموم در پیگیری مطالبات عمومی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان و بعضی از مسوولان در ایجاد خسارت‌های سیل اخیر در این شهرستان مقصر هستند.
وی گفت: شماری از شهروندان در سایه ضعف‌های نظارتی مدیران و مسوولان با اخذ مجوز و یا حتی بدون اخذ مجوز و عدم رعایت ضوابط قانونی مربوط به مقررات، ساخت‌وساز‌هایی در بستر مسیل‌ها و رودخانه ایجاد کرده اند که این امر با انسداد مسیر‌های عمومی جریان آب و سیلاب‌های احتمالی باعث بروز خسارت فراوان به زیرساخت‌ها و اموال عمومی و خصوصی افراد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از استاندار خراسان شمالی به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواست این مساله را در اولین نشست شورای تامین استان، پیگیری و ضمن معرفی مدیران خاطی نتیجه را برای انجام سایر اقدامات قانونی و در صورت لزوم تشکیل پرونده قضایی برای افراد خاطی به این دادستانی گزارش کند.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰