تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی:

با ۱۸۴ دستگاه، انتقال سوخت مایع را انجام خواهیم داد/ مصرف بنزین خراسان شمالی ۱۱۸ میلیون لیتر در هر سال

  • کد خبر : 4926
  • 07 شهریور 1402 - 14:22
با ۱۸۴ دستگاه، انتقال سوخت مایع را انجام خواهیم داد/ مصرف بنزین خراسان شمالی  ۱۱۸ میلیون لیتر در هر سال
پارتیان امروز- احمد نیا از افزایش ۱۲۱ میلیون لیتر نفت گاز در حوزه حمل ونقل به ۱۶۳ میلیون لیتر و در حوزه غیر حمل و نقل از ۵۸‌ میلیون به ۶۵ میلیون لیتر خبر داد.

به گزارش پارتیان امروز ؛ سید رضا احمد نیا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه از افزایش ناوگان نفت بری استان در دولت سیزدهم خبر داد.

احمد نیا افزود : ناوگان نفت بری استان در دولت سیزدهم از ۷۶ دستگاه به ۱۸۴ دستگاه افزایش یافته است.

وی در خصوص تامین فراورده های نیروگاه شیروان گفت:  توسط ۱۴ هزار نفتکش کار سوخت رسانی به نیروگاه شیروان به مقدار ۳۹۵ میلیون لیتر  تامین شده است.

احمد نیا از افزایش ۱۲۱ میلیون لیتر نفت گاز در حوزه حمل ونقل به ۱۶۳ میلیون لیتر و در حوزه غیر حمل و نقل از ۵۸‌ میلیون به ۶۵ میلیون لیتر خبر داد.

وی تصریح کرد: در حوزه نفت سفید نیز از ۸ میلیون لیتر در سال ۱۴۰۰ به ۹ میلیون لیتر در سال ۱۴۰۱  افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی تولید بنزین در استان را ۱۰۳ میلیون لیتر درسال بیان و افزود: مصرف استان معادل ۱۱۸ میلیون لیتر در سال می باشد.

با ۱۸۴ دستگاه، انتقال سوخت مایع را انجام خواهیم داد

احمدنیا با اشاره به اینکه استان های همجوار در شرایط بحران اجازه برداشت از خط انتقال سوخت مایع ندارند افزود: البته ضرورتی هم در این موضوع وجود ندارد و ما با ۱۸۴ دستگاه، انتقال سوخت مایع را انجام خواهید داد.

هر چند این سخن مدیر شرکت نفت مورد انتقاد یکی از خبرنگاران حاظر در جلسه از جهت تردد بالا در راه های استان، حوادث احتمالی و آسیب به آسفالت مطرح شد اما با این وجود احمدنیا تاکید داشت با این شرایط سوخت رسانی خراسان شمالی به نسبت برخی استان ها بهتر است.

وی تاکید کرد مردم نگران تامین نفت سفید در احتمال قطعی گاز نباشند و تدابیر این موضوع نیز اندیشیده شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی در خصوص سوال دیگر یکی از خبرنگاران حاظر در خصوص انتقال انبار سوخت که در شهر ساخته شده است افزود: شهروندانی که در اطراف این انبارها ساخت و ساز کرده اند تخلف کرده اند و شهرداری باید نظارت می کرد.

احمد نیا در خصوص محدودیت ویژه در سوخت بنزین در جایگاه های خراسان شمالی گفت: هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد

وی همچنین  موضوع وجود آب در بنزین در برخی از جایگاه های استان نیز گفت: این موضوع صحیح نیست و نظارت های ما بر نحوه توزیع بنزین و فراورده های نفتی در جایگاه های استان شدید است.

وی خصوص ذخیره سازی فرآورده های نفتی در استان و تامین مصرف در فصل سرد سال نیز گفت: استان خراسان شمالی نسبت به استانهای دیگر کشور، استان اول کشوری در موضوع ذخیره سازی است قرار دارد و در صورت مشکل در گاز ، شرکت فرآورده های نفتی استان آمادگی برای نفت رسانی به مردم استان در زمان بحران را دارد.

احمد نیا در خصوص قیمت فرآورده بنزین و سی ان جی افزود: سی آن جی و بنزین تقریبا از نظر قیمت در موقعیت برابر قرار دارد و این برابری موجب شده است که تمایل کمتری نسبت به دو گانه سوز نمودن توسط شهروندان صورت پذیرد.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰