تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
2
استاندار خراسان شمالی:

بررسی کاهش ساعت فعالیت بازار برای پیشگیری از قطع گاز بخش خانگی/ نفت در نقاط بحرانی توزیع شود

  • کد خبر : 3165
  • 23 دی 1401 - 21:37
بررسی کاهش ساعت فعالیت بازار برای پیشگیری از قطع گاز بخش خانگی/ نفت در نقاط بحرانی توزیع شود
پارتیان امروز- استاندار خراسان شمالی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع بحران انرژی گفت: کاهش،ساعت یا تعطیلی فعالیت بازارها در استان برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش پارتیان امروز ، دکتر محمد رضا حسین نژاد با بیان اینکه برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی میتوان فعالیت کسبه در زمان بعد از ظهر را محدود کرد، افزود: اصناف غیر حساس به طور کامل تعطیل شده و اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را توزیع می کنند در ساعت مشخص فعالیت داشته باشند.

 

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر آمادگی برای مواجهه با بحران وجود دارد و سناریوهای مختلف نیز پیش بینی شده است؛ برگزاری این جلسه نیز برای مرور این موضوعات و تصمیمات است تا به صورت مدیریت شده از بحران فعلی عبور کنیم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سوخت جایگزین به صنایع تخصیص یابد تا نهایتاً ضررهای جبران ناپذیر به آن‌ها وارد نشود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: باید عدالت در توزیع گاز و سوخت جایگزین در کشور وجود داشته باشد و سهمیه استان افزایش یابد که این موضوع را با کمک نمایندگان استان در مجلس پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز تلاش می کنیم تا در صورت قطع شدن گاز بخش خانگی، کرامت مردم حفظ شود و صرفا در صورت عدم امکان توزیع سوخت یا لوازم گرمایشی جایگزین، به سمت ساماندهی مردم در نقاط پیش بینی شده حرکت کنیم.

دکتر حسین نژاد افزود: توزیع نفت سفید در مناطقی که احتمال قطعی گاز وجود دارد باید آغاز شود و منتظر قطع شدن گاز نباشیم.

وی تأکید کرد: تصمیمات ستاد مدیریت بحران باید توسط تمام مدیران اجرا شود و هیچ وزارتخانه ای نباید نسبت به اجرای آن‌ها از مرکز مقاومت کند.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰