تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

برگزاری هزار و ۷۰۶ عنوان برنامه هفته بسیج/ اعزام ۶۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی در هفته بسیج

  • کد خبر : 2906
  • 25 آبان 1401 - 12:41
برگزاری هزار و ۷۰۶ عنوان برنامه هفته بسیج/ اعزام ۶۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی در هفته بسیج
پارتیان امروز- فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی : یکهزار و ۷۰۶ عنوان برنامه در قالب ۵۷ برنامه شاخص در سه هزار و ۸۰۰ رده مختلف اقشار بسیج استان برگزار می شود.

به گزارش پارتیان امروز، سردار اسماعیل فرجی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود گفت:یکهزار و ۷۰۶ عنوان برنامه در قالب ۵۷ برنامه شاخص در سه هزار و ۸۰۰ رده مختلف اقشار بسیج استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: ۸۰ گروه سرود دانش آموزی توسط مرکز آفرینش سپاه استان تشکیل شده است که در هفته بسیج تعدادی از این گروه های سرود رونمایی می شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با توجه به فعال بودن سه درمانگاه بسیجیان درشهرستان های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان از افتتاح سه درمانگاه دیگر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در هفته بسیج خبر داد.

سردار فرجی بیان داشت: برنامه های هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج خدمتگزار ملت ایران» در بخش های عمومی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی و دفاعی در خراسان شمالی برگزار می شود تا رسالت و ظرفیت بسیج نمایان شود.

وی اجتماع ۲۸ هزار بسیجی استان را از مهمترین برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: این برنامه توسط قرارگاه دفاعی امنیتی در پنجم آذرماه امسال به صورت همزمان با برنامه کشوری برگزار می شود و اقتدار و عزت بسیجیان در این حضور به نمایش گذاشته می شود.

سردار فرجی؛ برگزاری برنامه های بصیرت افزایی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، تکریم از خانواده های شهدا، دیدار با خانواده شهدا، غباروبی مزار شهدا، رزمایش گروه های جهادی و نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های محوری هفته بسیج در استان عنوان کرد.

اعزام ۶۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی در هفته بسیج

سردار فرجی افزود: این گروه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و آموزش با هدف محرومیت‌زدایی و ارایه خدمات به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

وی افزود: ۱۶۸ پایگاه تحول محلات اسلامی در سطح استان تشکیل شده است که این قرارگاه‌ها به دنبال رفع نیازهای اساسی محلات آسیب پذیر و حاشیه‌ای هستند و در اجرای این طرح از همفکری و مشارکت اهالی محله استفاده می شود.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه در طول هفته بسیج در حوزه پروژه های محرومیت زدایی در استان ۵۰ واحد مسکونی به بهره برداری می رسد، گفت: طبق تفاهم نامه کمیته امداد خراسان شمالی و سپاه استان، احداث ۸۰۰ منزل مسکونی برای خانواده های نیازمند توافق شده که تاکنون عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

سردار فرجی با تاکید بر این که در حوزه آبرسانی به مناطق محروم قرارگاه امام حسن (ع) در سپاه پاسداران شکل گرفته است، ادامه داد: تاکنون ۴۰ کیلومتر کانال انتقال آب در مرحله حفاری و لوله گذاری، ۱۲ کیلومتر شبکه داخلی در روستاها، ایستگاه پمپاژ چهار مجتمع آبرسانی شامل دو ایستگاه در راز و جرگلان، یک ایستگاه مشترک در بجنورد و مانه و سملقان و یک ایستگاه در شیروان، اجرای ۹ منبع بتنی آب در مرحله اجرا قرار گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی از خرید ۲۵ دستگاه جوجه کشی و ایجاد اشتغال برای بسیجیان خبر داد و افزود: تاکنون مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در حوزه ایجاد اشتغال خانگی برای بسیجیان تامین اعتبار شده است.

سردار فرجی همچین برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در پنجم آذرماه سال جاری با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر، احداث ۱۲ باب گلخانه و استخر ذخیره آب کشاورزی، برگزاری جلسه برای حل مشکلات محلات در ۱۶۸ پایگاه با هدف تحول محلات اسلامی را بخشی از برنامه های هفته بسیج در استان برشمرد.

وی به برگزاری رویداد ملی تولید محتوای بسیج در خراسان شمالی در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این محفل انس با قرآن، جشنواره های بومی و محلی، آیین عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امامان جمعه مرکز استان و سایر شهرستان ها از دیگر برنامه های این هفته در استان است.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰