تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

بیمه اجتماعی رایگان برای مادران غیرشاغل

  • کد خبر : 6999
  • 16 فروردین 1403 - 14:25
بیمه اجتماعی رایگان برای مادران غیرشاغل
محمدجواد رحیمی نسب مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان یزد گفت : مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ 01/01/1396 باشد می توانند بصورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرارگیرند. 

به گزارش پارتیان امروز، در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، محمدجواد رحیمی نسب مدیر صندوق بیمه استان با جواد شمس اسفندآبادی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد دیدار و گفتگو کرد.
محمدجواد رحیمی نسب ابتدا ضمن تبریک انتصاب جواد شمس اسفندآبادی را بعنوان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، بیان داشت: مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران غیرشاغل روستایی و عشایری مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به اجرا درآمده است.
وی ادامه داد: مادران مشمول دارای شرایط که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۶ به بعد باشد، می توانند با مراجعه به سایت صندوق و یا کارگزاری های سراسر استان نسبت به ثبت نام خود اقدام و پس از بررسی نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر صندوق بیمه استان با بیان اینکه سه فرزند باید در قید حیات باشند، اضافه نمود: سطح درآمدی مشمولین در سطح یک درآمدی خواهد بود که تمام حق بیمه اعم از سهم بیمه شده و دولت در سطح یک درآمدی صندوق توسط دولت پرداخت می شود.
رحیمی نسب اضافه نمود: مادران مشمول با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دوسال به سنوات بیمه ای اضافه خواهد شد.
محمدجواد رحیمی نسب ضمن اشاره به خدمات و مزایا صندوق تصریح کرد: در صورت شاغل بودن همسر، این بیمه ارتباطی با مشمولین ندارد و می توانند با عضویت در این صندوق از خدمات و مزایای صندوق بهره مند شوند.
جواد شمس اسفندآبادی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بهترین پل ارتباطی میان مردم و دولت را دهیاران و شوراها دانست و گفت: اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فرصت بسیار خوب و مناسبی را برای مادران غیرشاغل روستایی و عشایری فراهم کرده که بتوانند با عضویت در این صندوق از خدمات و مزایای یک بیمه اجتماعی بهره مند شوند.
وی افزود: طی یک نامه به کلیه فرمانداران استان اعلام می شود تا در تشکیل ستاد راهبردی و اطلاع رسانی همکاری لازم را با صندوق داشته باشند و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد هم می تواند با برگزاری همایش برای کلیه دهیاران استان، در جهت اطلاع رسانی، تبلیغات و تشریح خدمات صندوق ارتباط نزدیک تری بگیرد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=6999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰