تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

تامین بیش از ۶۰ درصد آب بجنورد از سد شیرین دره /جایگزینی آب سد شیرین دره با حفر ۱۱ حلقه چاه در بجنورد

  • کد خبر : 3570
  • 13 اسفند 1401 - 18:47
تامین بیش از ۶۰ درصد آب بجنورد از سد شیرین دره /جایگزینی آب سد شیرین دره با حفر ۱۱ حلقه چاه در بجنورد
پارتیان امروز- مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان شمالی در نشست خبری گفت: پروژه جایگزین حفر 11 حلقه چاه برای جبران کمبود آب بجنورد با اعتباری بالغ 220 میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.

به گزارش پارتیان امروز؛  در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آب رسانی به شهرها مخصوصا مراکز شهرستانها افزود: برای آب رسانی به شهرها مخصوصا مراکز شهرستانها پروژه های تعریف شده ای داریم و با توجه به کاهش آب سد شیرین دره پروژه جایگزین حفر ۱۱ حلقه چاه برای جبران کمبود آب بجنورد با اعتباری بالغ ۲۲۰ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.

وی هزینه انجام هر کیلومتر آب رسانی را ۱۲ میلیارد تومان اعلام و بیان داشت: ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات و ۱۷ میلیارد تومان قراداد با پیمانکار منعقد و در حال اجرا می باشد.

با توجه به اینکه ۶۰ درصد آب بجنورد از سد شیرین دره تامین می گردد با راه اندازی پروژه پلنگ دره یک سوم آب بجنورد که از سد شیرین دره تامین می شود جبران می گردد.

وی در خصوص کیفیت آب بجنورد گفت: با توجه به اینکه آب بجنورد از سد شیرن دره تامین می گردد در فصول اولیه سال به دلیل H۲S تولید شده توسط جلبک ها و در فصول تابستان با توجه به کاهش آب سد با رسوبات تحتانی مواجه هستیم و این عوامل موجب پایین آمدن کیفیت آب مصرفی می شود.

نعیمی از اجرای طرحی به صورت پایلوت در استان در خصوص بالا بردن ضریب کیفیت آب بجنورد اظهار داشت: در تصفیه خانه ها با اجرای طرح هوادهی و اوزون زنی به دنبال افزایش کیفیت آب شرب هستیم و این طرح که به صورت پایلوت در حال اجراست نیز موفقیت آمیز بوده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اعتبار مورد نیاز برای خرید دستگاه هی اوزن زنی را ۳۰ میلیارد تومان اعلام و افزود با توجه به احداث پروژه پلنگ دره دیگر نیازی به خرید تجهیزات اوزن زنی برای بجنورد نمی باشد و برای شهرستان های شیروان و اسفراین هم اقداماتی صورت گرفته است.

نعیمی در خصوص عملیات انتقال پساب به پتروشیمی و آزادسازی چاه های آن نیز گفت: پتروشیمی استان موظف است چاه های عمیقی که اکنون از آن ها برای مصارف خودش استفاده می کند را تعطیل کند و به جای آن ها از پساب استفاده کند.

وی در خصوص ترویج فرهنگ استفاده و بهینه از آب شرب  گفت: تنها راه بازدارندگی افزایش تعرفه آب بها می باشد و با توجه به اینکه سرانه مصرف آب روستاییان نسبت به شهرها بیشتر می باشد از ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه آب بهای مشترکین پر مصرف به شورای اقتصاد خبر داد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰