تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3

تاکید عضو شورای شهر بجنورد بر باز آفرینی بناهای سنتی بجنورد

  • کد خبر : 1233
  • 10 بهمن 1400 - 9:01
تاکید عضو شورای شهر بجنورد بر باز آفرینی بناهای سنتی بجنورد
پارتیان امروز - عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ، در جلسه ای که به منظور احیا و ترمیم کاروانسرای سردار ( برنجی) در محل شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد، بر احیا و ترمیم مراکز فرهنگی و سنتی شهر بجنورد تاکید نمود.

به گزارش پارتیان امروز ، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ، در جلسه ای که به منظور احیا و ترمیم کاروانسرای سردار ( برنجی) در محل شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد، بر احیا و ترمیم مراکز فرهنگی و سنتی شهر بجنورد تاکید نمود.

سید محسن موسوی با اشاره به اینکه برخی از مراکز و بناهای سنتی از قبیل حمام و مدرسه و … تخریب شده است گفت: این مراکز می تواند ظرفیت بسیار خوبی از جنبه گردشگری و جذب توریست برای شهر بجنورد باشد.

وی همچنین با توجه به اینکه این مکان ها توسط مالکان رها شده هستند و از منظر زیبایی جلوه نامناسبی برای شهر بجنورد دارند افزود: شورای اسلامی شهر آمادگی دارد تا با تمام دستگاههای متولی همکاری لازم را بری احیا و مرمت این مکان های سنتی و در حال تخریب انجام دهد.

رضایی معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز ضمن آمادگی این اداره کل برای احیا و مرمت بناهای سنتی در شهر بجنورد گفت: کاروانسرای سردار  به دلیل اینکه مالکیت آن  خصوصی است ثبت آن منوط به رضایت مالک است و تا زمانی که مالک رضایت ندهد این اداره کل نمی تواند اقدامی در راستای مرمت و احیای آن انجام دهد.

وی افزود: در صورت ثبت این ملک از صفر تا صد هزینه های مرمت و احیای آن را اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تقبل خواهد نمود.

 

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰