تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

تشکیل ۵۶ تعاونی در خراسان شمالی طی یکسال گذشته

  • کد خبر : 2444
  • 06 شهریور 1401 - 14:32
تشکیل ۵۶ تعاونی در خراسان شمالی طی یکسال گذشته
پارتیان امروز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون در استان با حضور اصحاب رسانه در محل اداره کل مزبور برگزار نمود از تشکیل ۵۶ تعاونی طی یکسال گذشته در استان خبر داد.
به گزارش پارتیان امروز ؛ مهدی اسلامخواه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این تعداد تعاونی از شهریور ماه سال گذشته در استان تشکیل شده که ۱۴۲۰ نفر عضو دارند.
وی افزود: سرمایه این تعاونی ها ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که مجموعا، ۹۸۵ فرصت اشتغال ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: ۲۲ درصد از اشتغال این تعاونی ها در حوزه خدمات، ۱۷ درصد کشاورزی، ۱۶ درصد صنعت، ۱۵ درصد در حوزه تامین نیاز تولید کنندگان و مابقی نیز در سایر حوزه ها است.
اسلامخواه بیان کرد: بیشترین اشتغال حوزه تعاون مربوط به بخش خدمات است که رشد اشتغال در قسمت خدمات استان نیز به افزایش تعداد این تعاونی ها مربوط است.
اسلامخواه به سهم استان از تسهیلات کشوری حوزه تعاون اشاره کرد و گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های کشور اختصاص یافت که سهم استان خراسان شمالی، ۹۵ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ تعاونی در استان وجود دارد که ۱۷۰۰ مورد از آن ها فعال هستند.
وی همچنین اضافه کرد: جشنواره تعاونی های برتر در استان نیز طی هفته جاری برگزار می شود. یک تعاونی از تعاونی های برتر استان نیز به رقابت های ملی در تهرانراه خواهد یافت.
لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=2444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰