تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4
در نشست با اصحاب رسانه:

تصویب ۷۰ هزار میلیارد تومان برای موضوعات خاص/۳۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ به پرداخت یارانه نقدی اختصاص یافت/مدیران استانی برای دریافت بودجه تلاش بیشتری نمایند

  • کد خبر : 3676
  • 28 اسفند 1401 - 3:40
تصویب ۷۰ هزار میلیارد تومان برای موضوعات خاص/۳۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ به پرداخت یارانه نقدی اختصاص یافت/مدیران استانی برای دریافت بودجه تلاش بیشتری نمایند
پارتیان امروز- محمد وحیدی نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی از تصویب 70 هزار میلیارد تومان برای موضوعات خاص مثل تامین اجتماعی برای سال 1402 خبر داد و گفت: با تصویب این مبلغ برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را  تحت پوشش دارد کار بزرگی است تا مستمری بگیران و حقو ق بگیران در تامین اجتماعی با مشکل کمتری مواجه شوند.

به گزارش پارتیان امروز؛  محمد وحیدی نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه استان ؛ از تصویب ۷۰ هزار میلیارد تومان برای موضوعات خاص مثل تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با تصویب این مبلغ برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را  تحت پوشش دارد کار بزرگی صورت گرفت تا مستمری بگیران و حقو ق بگیران در تامین اجتماعی با مشکل کمتری مواجه شوند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان با توجه به اینکه در روزهای آخر اداری آخر سال ۱۴۰۱ می باشیم افزود: هنوز حقوق کارگران در شورای حقوق و دستمزد تایید نشده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش معیشت در زندگی مردم تصریح کرد:  سهام عدالت برای جا ماندگان نیز برای اولین بار در مجلس تصویب شده است و با نگاه به فرزند آوری و جوانی جمعیت برای فرزندان متولد شده سوم هر خانواده سهام عدالت به مبلغ ۲ میلیون و دویست هزار تومان توسط مجلس تصویب شد.

وی در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال ۱۴۰۲ نیز گفت: دولت اصرار بر افزایش ۲۰ درصد حقوق به صورت متمرکز داشت ولی مجلس این عدد را ترمیم کرد که با این ترمیم اولا پایه حقوق از ۷ میلیون پیشنهادی دولت  به ۷ میلیون و نهصد و بیست هزار تومان افزایش پیدا کرد و دوما معافیت مالیاتی از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

۳۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ به پرداخت یارانه نقدی اختصاص یافت

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان با انتقاد از عدم شفافیت در طرح دهک بندی گفت: برای دهک بندی یارانه بگیران در کشور شاخص درستی ارزیابی نشده است با این وجود  ۳۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده به پرداخت یارانه نقدی سال ۱۴۰۲  اختصاص یافت که این عدد در توزیع جداول برای سه  دهک های پایین تحت پوشش نهاد های حمایتی نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی  در خصوص حمایت از معلولین و بیماران صعب العلاج نیز بیان داشت: معلولین شدید و بیماران صعب العلاج  در سنوات قبل به مانند سایر مشمولین، یارانه دریافت می نمودند ولی دولت این گروه را از بقیه یارانه بگیران جدا نموده و مشمول یارانه جدیدی نمود که به حداقل دریافتی حقوق برسند.

این نماینده مجلس در حوزه نظارت بر بازار افزود: نظارت ها در دولت دو قسمتی شد که بخشی از نظارت ها  در وزارت صمت باقی مانده و برخی نظارت ها مانند امنیت غذایی شورای آرد ونان و غله  به وزارت جهاد کشاورزی محول گردیده است و به لحاظ نظارتی چون که نیروهای این وزارتخانه ها جا به جا نشده بودند مجلس مصوب کرد که برای تعدیل ۲۵۰  میلیارد تومان در اختیار دولت برای جذب نیروهای جدید قرار بگیرد.

وی در حوزه مسکن اظهار داشت: به دلیل نوع دریافت تضمین های بانکی تسهیلات مسکن در ۶ ماهه اول سال جاری  پرداخت نمی شد و تقریبا کشور در حالت افت بود ولی با حضور وزیر جدید تحولات مناسب و خوبی در حوزه مسکن رقم خورد و تقریبا برای افراد جمعیت بیشتر با نگاه فرزند آوری تسهیلات بیشتری در نظر گر فته شد و اتفاق خوب این بود که افراد دارای جمعیت بالای ۳ فرزند بتوانند از ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی هم بهره مند گردند.

محمد وحیدی تخصیص ۶۹ هزار میلیارد تومان برای طرح دارو یار و اجرای طرح دارویار در قالب طرح جهش تولید دانش بنیان را از اقدمات خوب مجلس و دولت در حوزه بهداشت و درمان عنوان و افزود: با تصویب مجلس کلیه خودرو آمبولانس ها و دستگاهها و خیرینی که در این حوزه وارد شوند از پرداخت عوارض گمرکی معاف می شوند که با این کار یک سوم هزینه خرید آمبولانس ها برای دولت کاهش می یابد.

صدور مجوز تا ۶ میلیون نفر جهت بهره مندی از بیمه سلامت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگ سال قبل دولت پوشش افراد فاقد بیمه بود و برای سال آینده هم مجوز آن تا ۶ میلیون نفر توسط مجلس  صادر شده است.

وی با توجه به افزایش وام ازدواج برای سال آینده گفت: در حوزه جوانان افزایش وام ازدواج به ۳۶۰ میلیون تومان تصویب شد که این عدد محدودبت عددی برای سال ۱۴۰۲ ندارد و تاکنون نیز  ۸۶ درصد از افراد متقاضی در مجموع پرداخت قرار گرفته اند.

محمد وحیدی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو مناطق کمتر توسعه یافته می باشد اظهار کرد: مجلس به صورت جدی در موضوع محرومیت زدایی در دو حوزه  زیر ساخت ها و اعتبارات ورود نموده است.

وی با افزایش دو برابری سهم استان خراسان شمالی از سه درصد نفت برای سال آینده سهم استان را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود.

مدیران استانی برای دریافت بودجه تلاش بیشتری نمایند

نماینده مردم پنج شهرستان استان ادامه داد:: میزان بودجه استان از محل ملی کمتر از یک درصد است که در این خصوص با تعریف پروژه های ملی باید این سهم را افزایش داد.

وی اظهار کرد: اگرچه بودجه استانی خراسان شمالی در سال آینده نسبت به امسال ۲۴.۵ درصد افزایش یافته است ولی مدیران استانی باید برای دریافت بودجه بیشتر تلاش کرد.

تخفیف ۵۰ درصد انشعابات مدارس و دانشگاه ها ،رایگان بودن آن بر اساس الگوی تعیین شده و معافیت ۷۰ درصد پرداخت حقوق قضایی شکایات محیط زیست در خصوص مخربان محیط زیست از جمله مطالب این نماینده مجلس در نشست با اصحاب رسانه استان بود.

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=3676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰