تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
5

تمدید اعتبار بیمه نامه بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی ، روستاییان، عشایر و کارکنان دولت

  • کد خبر : 1002
  • 05 دی 1400 - 8:55
تمدید اعتبار بیمه نامه بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی ، روستاییان، عشایر و کارکنان دولت
اعتبار بیمه نامه بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی ، روستاییان، عشایر و کارکنان دولت تمدید شد

به گزارش پارتیان امروز ، دکتر محسن رعنایی گفت : در صندوق های بیمه کارکنان دولت صرفا بیمه شدگان اصلی و تبعی یک، روستائیان و سلامت همگانی، پوشش بیمه­ هایی که اعتبار آنها در بازه زمانی ۰۱‏‏/۰۱‏‏/۱۴۰۰ تا پایان سال جاری منقضی می­گردد، پس از بررسی  همپوشانی و وضعیت حیات، تا تاریخ ۳۱‏‏/۰۳‏‏/۱۴۰۱ تمدید شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی یکی از اهداف تمدید سیستمی بیمه نامه ها را انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هر گونه تجمع و ازدحام بیمه شدگان در محل دفاتر پیشخوان در اپیدمی کویید ۱۹ عنوان نمود.

 دکتر رعنایی افزود: سازمان بیمه سلامت ، در حال حاضر ۵ صندوق بیمه ای شامل : ۱‏-کارمندی ۲‏- روستایی ، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت۳‏-ایرانیان ۴‏- سایر اقشار ۵‏- صندوق بیمه سلامت همگانی دارد که از زمان بحران اپیدمی کویید ۱۹، ثبت نام جهت صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان می می باشد.

وی اظهارداشت: بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی که منتسب به پزشکان خانواده شده اند می بایست برای اولین اقدام به پزشک خانواده خود مراجعه و تشکیل پرونده دهند تا از لحاظ بیماری دیابت و فشارخون بررسی گردند .

 دکتر محسن رعنایی خاطرنشان کرد: در مواردی که بیمه شده براساس صلاحدید پزشک خانواده نیاز به خدمات تخصصی دارد ،  پس از ویزیت توسط پزشک خانواده ، کد ارجاع به شماره همراه بیمه شده پیامک می شود و وی با در اختیار داشتن کد رهگیری می تواند به پزشک متخصص مربوطه مراجعه نماید . در مواردی که بیماران نیاز مستمر به مراجعه به پزشک متخصص دارند نظیر مادران باردار و …. ، پزشک متخصص در هر بار مراجعه می تواند برای آنان ارجاع انجام دهد و نیاز به مراجعه مجدد به پزشک خانواده نیست.

وی همچنین به سامانه خدمات غیر حضوری در طرح نظام ارجاع  اشاره کردند و افزودند : بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند برای دریافت سوابق کلیه خدمات و اقدامات درمانی که برای وی صورت گرفته و یا دریافت کد رهگیری ، که شاید گم کرده باشند ، به این سامانه به آدرس http:‏/‏/www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند و با وارد کردن کدملی و شماره تلفن همراه ، که به نام خود فرد می باشد ، به تمام سوابق خود دسترسی پیدا کنند .

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰