تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4
استاندار خراسان شمالی:

خبرنگاری عشق و تکلیف است/ خبرنگاران یکی از ارکان شتاب دهنده توسعه استان

  • کد خبر : 4708
  • 18 مرداد 1402 - 0:53
خبرنگاری عشق و تکلیف است/ خبرنگاران یکی از ارکان شتاب دهنده توسعه استان
پارتیان امروز - استاندار خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاری عشق و تکلیف است .

به گزارش پارتیان امروز ؛محمد رضا حسین نژاد در نشست با اصحاب رسانه استان با توجه به شرایط اقتصادی کشور که خبرنگاران بدون مزد و منت و به دور از چهار چوب اداری و حقوق فعالیت می نمایند، خبرنگاری را حرفه و شغل ندانست و گفت: خبرنگاری حرفه و شغل نیست بلکه عشق و تکلیف است.

وی با اشاره به اینکه کسی خبرنگار می شود ، که علاقه به تحول و انجام کاری در راستای توسعه جامعه و نظام دارد افزود:  خبرنگاری که تمام عمر خود را صرف خبر می کند اگر برای خدا نباشد قطعا خسر الدنیا و الاخره خواهد شد.

حسین نژاد با مهم شمردن قلم خبرنگاران بیان داشت: با توجه به اینکه در سال جاری انتخابات را شاهد خواهیم بود از خبرنگاران خواست تا امید آفرینی و تهییج را در جامعه و استان فراهم نموده و اطلاع رسانی به مردم در خصوص دسیسه های دشمن را انجام دهند.

استاندار خبرنگاران را یکی از ارکان شتاب دهنده توسعه استان عنوان و اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان یکی از ارکان شتاب دهنده توسعه استان در کنار استانداری بوده و از مدیران دستگاههای اجرایی و اداری استان خواست تا از ظرفیت رایگان خبرنگاران در راستای توسعه استان استفاده نمایند.

وی از دستگاه های اجرایی خواست تا  در راستای جهاد تبیین، ظرفیت استان در چهار چوب قانون در اختیار این قشر بی منت قرار گیرد.

حسین نژاد دفاتر روابط عمومی در دستگاه های اجرائی را ، همزمان دفتر خبرنگاران دانست و گفت: این تعامل باید صمیمانه تداوم یابد.

استاندار خراسان شمالی بر پیگیری جدی مطالبات و رفع مشکلات خبرنگاران تاکید کرد و افزود: به صورت دستوری به دستگاه های اجرایی استان، موضوع پیگیری مطالبات ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری را جهت کوتاهی در مسکن خبرنگاران نمی پذیرد بر پیگیری مسکن خبرنگاران نیز تاکید و اظهار داشت :کار خبرنگاران را خارج از نوبت و در راستای اجرای قانون و اختیارات استاندار، حل خواهیم کرد .

وی بر تقویت جایگاه خبرنگاران و عدم شکایت از خبرنگاران از سوی دستگاه های اجرایی مطابق دستور رئیس جمهور نیز تاکید کرد و در ادامه اظهار داشت:استقلال سه قوا رسمیت دارد اما عدم شکایت از خبرنگاران از سوی دستگاه های اجرایی باید وجود داشته باشد و قلم خبرنگاران در راه حق و خدمت به مردم باشد .

افزایش اعتبارات فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم در استان خراسان شمالی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم از افزایش اعتبارات تبصره ۱۶ این اداره کل از ۵۰۰ میلیون تومان به  ۶ میلیارد تومان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در راستای حمایت از هنرمندان ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ نیز اعطا شده است.

تقی صادقی رسالت و وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق هنر را حمایت  از هنرمندان عنوان و از جامعه خبری خواست تا جهت بهره مندی از حمایت های این صندوق در سامانه جامع رسانه های کشور عضویت خود را تکمیل نمایند.

وی از غفلت بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی از ظرفیت رسانه ها در کشور خبر داد و گفت: در کشورهای مختلف بنگاه های اقتصادی برای خود رسانه دارند و از ظرفیت رسانه ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می نمایند که متاسفانه این ظرفیت در کشور ما مورد غفلت بنگاه های اقتصادی قرار گرفته و بنگاه های اقتصادی هنوز به این باور نرسیده اند.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=4708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰