تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی

خراسان شمالی، استانی هنرپرور

  • کد خبر : 1066
  • 10 دی 1400 - 0:08
خراسان شمالی، استانی هنرپرور
پارتیان امروز - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی در آیین پایانی دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، خراسان شمالی را در عرصه هنر یکی از استان های مهم و هنر پرور برشمرد که هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری کشور معرفی کرده است و با اشاره به لایحه بودجه 1401 از رشد ۷۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان ها در بودجه ۱۴۰۱ سخن گفت.

به گزارش پارتیان امروز هادی قوامی در این آیین با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت  ۹ دی به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی از برگزارکنندگان این رویداد هنری در گنجینه  فرهنگ ها و معرفت ها تقدیر کرد و خراسان شمالی را در عرصه هنر یکی از استان های مهم و هنر پرور برشمرد که هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری کشور معرفی کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: در لایه بودجه ۱۴۰۱ تلاش می شود تا از طریق استان ها رشد ۸ درصدی را تامین کنیم .

وی بودجه سال  ۱۴۰۱ استان ها را به نسبت سال ۱۴۰۰ از رشد ۷۹ درصدی در اعتبارات هزینه‌ای و رشد ۳۰۰ درصدی در بخش تملک دارایی استان ها بیان کرد.

قوامی اهم ویژگی اعتبارات استانی لایحه بودجه ۱۴۰۱  را در مجموع  رشد  ۲۰۸ درصدی اعتبارات استان ها و ۴ برابر شدن اعتبارات تملک دارایی  های سرمایه ای استانها از ۳۲ هزار میلیارد تومان به ۱۲۸ هزار میلیارد تومان بیان کرد.

وی با تاکید بر این که ۳۲ هزار میلیارد تومان نیز بابت استفاده از اعتبارات متوازن به استان ها اختصاص پیدا می‌کند، گفت: اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات از قانون استفاده متوازن به صندوق پیشرفت و عدالت نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱  برای زیرساخت های تولید نیز دیده شده است.

معاون حقوقی وزیر اقتصاد پیش بینی ۶۰۶ هزار میلیارد تومان از محل نفت برای مناطق محروم و ۴۴ هزار میلیارد تومان برای مناطق نفت خیز  را از دیگر موارد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد.

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر از هفتم دی ماه  با رقابت فیلم های راه یافته به مرحله نهایی آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن  بجنورد به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰