تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

خراسان شمالی دومین استان محروم کشور بعد از سیستان وبلوچستان

  • کد خبر : 1491
  • 07 اردیبهشت 1401 - 23:03
خراسان شمالی دومین استان محروم کشور بعد از سیستان وبلوچستان
پارتیان امروز- محمد وحیدی : خراسان شمالی در شاخص رفاه اجتماعی و امید به زندگی 1 ونیم برابر نسبت به کل کشور کمتر است و در میانگین محرومیت خراسان شمالی بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور می باشد.

به گزارش پارتیان امروز محمد وحیدی در  نشست خبری که تعدادی خاص از خبرنگاران استان دعوت شده بودند، گفت: خراسان شمالی در شاخص رفاه اجتماعی و امید به زندگی ۱ ونیم برابر نسبت به کل کشور کمتر است و در میانگین محرومیت، خراسان شمالی بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور می باشد.

نماینده مردم بجنورد ،مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های نمایندگان مجلس برای راه آهن مشهد- بجنورد – گرگان گفت: تا قبل از سفر رئیس جمهوری به مشهد مقدس؛ خراسان شمالی در رتبه دهم ریلی کشور  قرار داشت ولی در سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس با تاکید رئیس جمهو در تسریع بر ساخت این راه ریلی؛ خراسان شمالی بین رتبه های اول تا سوم کشوری قرار گرفت.

وی افزود: ۳۵ هزار ملیارد تومان برای  ساخت راه ریلی بجنورد – گرگان نیاز است که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن توسط سرمایه گذار تامین خواهد شد.

وحیدی در خصوص بین المللی شدن فرودگاه بجنورد نیز گفت: فرودگاه بجنورد در حال حاضر فرودگاه ملی نیست و برای تبدیل شدن این فرودگاه به بین المللی  ابتدا باید این  فرودگاه به ملی ارتقا پیدا نماید.

این نماینده از پیگیری برای  ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت خواب آموزشی در بجنورد خبر داد و گفت: در بجنورد  بیمارستان آموزشی نداریم و از پیگیری ها برای جذب اعتبار برای ساخت یک بیمارستان آموزشی ۳۰۰ تخت خوابی در بجنورد خبر داد.

وی با توجه به اهمیت به شرکت های دانش بنیان از تخصیص ۲۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: ۷ هزار نفر از نخبگان این شرکت ها که در خارج از کشور بودند به کشور برگشته و کمتر از ۱۰۰ نفر از این نخبگان نیز جذب هیات علمی دانشگاههای کشور شده اند.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی نیز در این نشست از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات این اداره کل در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

امین فلاح گفت: در سال گذشته در هر ۱۰ روز یک باب مدرسه در استان توسط این اداره کل ساخته شده است.

مدیر کل نوسازی خراسان شمالی تعداد کلاسهای ساخته شده توسط این اداره کل در سال گذشته را ۴۴۰ کلاس با ۹۰ متر مریع اعلام نمود.

وی همچنین افزود: ۱۴۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در استان اعتبار داشته ایم که از این مبلغ ۷ میلیار تومان تخصیص یافته و از این مبلغ  ۱۰۰۰ تبلت برای دانش آموزان محروم استان خریداری شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی پروژه های سال گذشته را ۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر  ۱۰۶ میلیارد تومان اعلام دانست.

وی سهم خیران مدرسه ساز در استان در سال گذشته را ۳۴ میلیارد تومان ذکر و از افزایش سهم خیران در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سال جاری سهم خیران مدرسه ساز به ۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

 

لینک کوتاه : https://partianemrooz.ir/?p=1491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰